Problem med sync.

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av fleischer444, 14 apr 2010.

1. fleischer444

fleischer444 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det bara jag som inte får Desiren att synca med datorn? Telefonen verkar inte hitta programmet på datorn och programmet på datorn verkar inte hitta telefonen.

2. Pinnacle

Pinnacle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    227
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Har du installerat HTC sync från minneskortet på telefonen?

I sådana fall måste du dra ner statusfältet och välja "HTC sync" istället för "Disk drive" (som du säkert valde för att komma åt minneskortet på telefonen).

Last edited: 14 apr 2010
  3. fleischer444

fleischer444 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej då jag har valt HTC sync på telefonen. Efter att jag installerade sync från minneskortet.
    Telefonen söker efter sync och sen säger den att den att det inte hittar programet. Kör Win 7 men det borde ju inte vara ett problem tycker jag.

4. Noctrl

Noctrl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    POCO F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    POCO F3
    Kanske något antivirus/brandväggsprogram som stör?

5. Xeinon

Xeinon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jag har problem att få in kontakterna från simkortet till telefonen. Men ska testa detta med HTC Sync och se vad det är för något...

6. Blanco

Blanco Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Jag hade problem med Sync. Fick ej kontakt och drivrutiner saknades. Startade om ett par ggr, och installerade om, men inget fungerade.

Bytte USB-port på datorn och allt löste sig!

7. linder.mattias

linder.mattias Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade precis samma problem. Sedan råkade jag av misstag använda en annan USB sladd och då fungerade det perfekt. Testa det.

8. -Anders-

-Anders- Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tja
    Jag försöker synkronisera mail mot jobbets MS exchange server, men det går dåligt. Problemet är att telefonen påstår att det finns för lite minnesutrymme för att synkronisera. Jag tycker det är märkligt att man inte får en chans att ställa in vilka mappar som ska synkroniseras, hur långt tillbaka i tiden osv osv. Jag hade visserligen 3 års mail oarkiverade i outlook, men en rejäl upprensning och arkivering hjälpte inte. Därför misstänker jag att felmeddelandet är missvisande, att det egentligen är någonting annat problem än utrymmesbrist.

Kan någon bekräfta eller dementera huruvida man kan ställa in vilka mappar som skall synkroniseras, samt hur långt tillbaka i tiden man vill synkronisera innan själva synkroniseringen sker?

Kan man innan synkroniseringen ställa in så att den använder minneskortet istället?

Jag använder ingen extra SW för detta, bara det som fanns i telefonen.

9. -Anders-

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ingen?

10. jackeman81

jackeman81 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Även jag har problem med att få telefonen att synca med datorn. har provat båda versionerna av HTC sync utan resultat. Har även varit i kontakt med HTC supporten och inte en dom kunde hjälpa mig, har alla mina kontakter sparade i office outlook och vill gärna få över dom till telefonen.

11. ranting

ranting Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Man kan ställa in hur långt tillbaka mail och events ska synkronisera, default verkar vara 3 dagar resp 2 veckor. Så jag kan inte tänka mig att den laddar ner mer än så första gången, jag har också en massa gamla oarkiverade mail liggandes men fick inte hem allting.

Den verkar bara synkronisera själva inkorgen per automatik. Har inte testat detta så noga, men för att jag ska se någon av mina mappar jag ska se måste jag välja att gå till den mappen och då kör den en synkronisering.

Det finns en inställning som heter "Attachment cache" som per default är satt till "External storage". Men det kanske bara gäller attachments och inte själva mailet.

12. permanne

permanne Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Synka Lotus notes med Desire

Jag har liknande problem.

Lyckades ladda ner HTC sync från SD kortet till datorn och installerade det.
    Försöker synka mina mail och väljer lotus notes, skriver in lösenord och startar synk.. Den tänker tänker å tänker... Inget händer...Stapeln går kanske 10% sen är de STOPP.

Installerade om HTC sync till 2.0.33 dvs senaste versionen enligt HTCs kundtjänst. Har återställt telefonen till fabirksinställningar.
    Kundtjänst svarar att HTC sync funkar inte med Lotus Notes. nehe men varför finns det då att välja... Öh Öh Öh... inget vettigt svar.
    Har en kollega som synkar sin HTC Hero med HTC sync, samma operativ som mig (windows 7) samma utgåva på Lotus notes 8.5.1.
    När jag berättar detta för kundservice så säger de "ne det kan han inte göra han måste använda en tredjepartslösning" men vad i H-----e, han gör ju det.... Frågar om det skiljer på Desiren och Heron och får svaret att man måste ha en tredjepartslösning.. Goddag yxskaft!!!!

En av anledningarna att jag köpte en HTC var just att vi provat Heron och den klarar att synka mot lotus notes...

HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!

13. permanne

permanne Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Synk problem desire

LÖST! Av någon anledning funkade det inta att synka mot vår mailserver, men om jag körde mot min lokala replika så funkade det.

Sen att HTCs kundtjänst säger -"jag har pratat med alla mina kollegor och det fungerar inte mot Lotus Notes, man måste ha en tredjepartslösning"

UP YOURS!!!

14. -Anders-

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det löste sig för mig. Jag kunde synkronisera via telenätet, men inte via mitt WLAN.

15. Miketheevil

Miketheevil Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mig har det inte löst sig för.. Har gjort allt som står, men det den stannar på e när htc driver installer kommer upp, det vill/kan den inte installera.. Vaf-n e det för fel kan man ju undra =/