Problem med synkning i Win7

Diskussion i 'Legend' startad av filipakerberg, 7 maj 2010.

1. filipakerberg

filipakerberg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haft Legend några dagar nu och lyckats synka med outlook en endaste gång. Gör enligt alla konstens regler, både som HTC support säger samt vad jag läst mig till här på forum.

Avinstallerar allt, startar om datorn, ominstallerar, in och ut med USB osv osv. Använder mig av Deview osv osv. Ska synka men det blir anslutningsfel och datorn reagerar inte alls på nånting. Sedan står det i telefonen att den inte hittar htc synk i datorn.

Jag har haft mycket kontakt med HTC Sverige och de frånsäger ju sig det mesta om att allt annat är fel förutom telefonen. Klart att Windows 7 säkert har ett finger med i spelet men å andra sidan står det att telefonen stödjer Win7.

Jag har bett HTC kontakta Microsoft eftersom det är helt omöjligt kontakta dem för support. Det har med drivrutinerna att göra, och ingen verkar vilja erkänna problemet.

Se två bifogade filer där det står vad som sker.

Bild ett visar hur synkroniseringen bara står stilla i evigheter och inget händer.

Bild två visar vad som sker efteråt när man försöker avbryta.

Bifogade filer:

• ett1.jpg
      ett1.jpg
      Filstorlek:
      65,2 KB
      Visningar:
      79
    • två2.jpg
      två2.jpg
      Filstorlek:
      47,8 KB
      Visningar:
      62
  2. jmkhenka

jmkhenka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85

MINA ENHETER

vilken version av office/outlook har du? 2010 funkar inte med htc sync i dagsläget. Mer konkret än det vet jag inte.

Hittar datorn telefonen när du har den i syncläge, och reagerar telefonen? Om du sätter telefonen i felsökningsläge (dvs inte sync i menyn som poppar upp utan i inställningar nånstans) hittar datorn telefonen då? Testat den på en annan dator? Funkar lagringsenhetsläget som den ska?

3. filipakerberg

filipakerberg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använder Outlook 2007 så det ska inte vara några problem.

Datorn hittar inte telefonen när den är i syncläge, telefonen reagerar inte mer än att menyn kommer fram och frågar om man vill synka, ladda eller anv som minne. LAgringsläget fungerar bra.

4. jmkhenka

jmkhenka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85

MINA ENHETER

Tja.. en tanke jag får är att du kanske ska prova detta:
    inställningar - program - utveckling - USB Felsökning (kryssa i).

koppla sen in telefonen i datorn och se om du får felsökningsiconen uppe på telefonen (liten triangel med ! i).
    Vad du kanske inte fått in är drivrutinerna, dessa borde installeras då (om den inte säger nått i telefonen eller du får en ny enhet under enhetshanteraren så kanske du måste ta bort ev. enhet som installeras felaktigt).

Med android sdk kan du köra ddms (dalvik debug monitor) och därigenom se så att datorn ser telefonen, om du får upp den som device så fungerar allt med drivrutiner och anslutning. Om inte så rekomenderar jag du provar på en annan dator för att utesluta att det är fel på hårdvaran (telefonen).

Drivrutinen för USB anslutningen (htc sync mm) finns på android sdk sidan http://developer.android.com/sdk/index.html

du behöver bara ladda ner android sdk, ha java installerat samt %path% pekandes på mapparna där dessa är installerat o sen köra ddms.bat under tools (du behöver inte köra setupen).