Problem med Tableten DFP7002

Diskussion i 'Allmänt' startad av cemil, 23 jan 2011.

1. cemil

cemil Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena folket!

Köpte en Tabletplatta från Kina häromdagen och precis efter öppnandet började jag leka med den, såklart.

Dum som jag är, går jag in och ska kalibrera touchen på enheten det första jag gör, och enheten hakar upp sig efter första "trycket"och därför stänger jag bara ner programmet och antar att kalibreringen avbröts.

Det roliga är att jag nu bara kan trycka på ett ställe på skärmen, längst upp till vänster.
    Har försökt komma åt kalibreringen igen genom att vrida och vända osv. men utan resultat.

Då tänkte jag att jag kanske skulle kunna ta hjälp av polarens exakt samma tablet och köpiera över systemfilen för kalibreringen till min enhet. Problemet nu är att jag måste kunna trycka på skärmen för att kunna nå enheten via USB.

Finns det något sätt jag kan gå in i enheten genom USB utan att använda mig av enhetens touch?

Enheten har A2.1.

Har letat som en galning på internet men inte hittat någonting!

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Har du drivrutiner för att köra adb på den?
    Det brukar tillverkaren själva tillhandahålla...

Det du kan göra är att ladda ner android sdkn och köra en adb push så pushar du över filerna som du behöver spara.
    http://developer.android.com/sdk/index.html
    Filen du letar efter ligger i platform-tools och heter adb.

cemil gillar detta.
  3. cemil

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter grymt, ska prova det när jag kommer hem, sitter tyvärr på jobbet just nu :/

Kommer den hitta enheten även fast jag aldrig kopplat den till datorn korrekt tidigare?

Tack för det snabba svaret, det uppskattas!

4. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Oftast installeras drivrutinerna (ex med htc är htc sync) för adb när man kopplar den första gången. Vet ej hur det är i alla fall. Men förhoppningsvis finns hittas drivrutinerna direkt för adb eller så går de kanske att ladda ner online.
    Det är enda lösningen jag vet om du inte kan komma åt fabriksåterställning på något sätt.
    Vet inte om du kan komma in i någon recovery och köra factory reset, då antar jag det styrs med hårdvaruknappar så du kan klicka dig igenom menyvalen.

5. cemil

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan slå vad om att det står någonting i instruktionsboken om factory reset, problemet är då bara att hela boken är på kinesiska. Haha riktigt skum situation.

6. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Hur gick det med adb?

7. cemil

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Förstod inte riktigt hur jag skulle göra, eller om det var fel på min installation.
    Installerade JDK och sedan SDK, därefter försökte jag med ADB i cmd från mappen tools, men det stod att funktionen ADB inte fanns. Är det jag som har gjort något fel vid installation eller?

Edit: Sorry, jag som missuppfattade mappen. Det skulle vara platform-tools. När jag kör adb shell så hittar den inte enheten. Vad nu?

Last edited: 24 jan 2011
  8. cemil

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kanske lite sent att svara här men bättre sent än aldrig.
    Använde mig av enhetens USB-ingång för att koppla en mus, och därefter kunde jag navigera i systemet utan att behöva använda touchen.

Därefter fick jag problem efter att jag återställt enheten till factory settings så jag sökte runt lite på nätet och hittade att tableten hade ett motsvarande namn i USA, där den heter Coby Kyros MID7015. Letade runt lite på nätet och hittade ett sätt att uppdatera mjukvaran till Gingerbread genom följande tråd: http://kyros-tablet-zone.team-talk.net/t5p50-img-oem-gingerbread-os-231-52411-step-1-install-os-231-image?highlight=coby+7015

Inte så troligt att nån har samma problem som jag hade men vill man uppdatera till Gingerbread så kan man använda sig av länken där. Såg nu att man behövde logga in för att läsa på forumet.

Last edited: 10 okt 2011