Problem med täckning samt batteri.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Zitzo, 18 jun 2011.

1. Zitzo

Zitzo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hej på er och tack för ett fint forum. Är nybliven ägare av en SG2.
    Har ett par saker jag undrar över. I morse kl 9 var min mobil fulladdad, nyss tog batteriet slut. Har suttit o trixat med den hala dan så det kanske e normalt ?

En annan sak jag stör mig på är att när jag är inne i huset så är surfen väldigt ostabil. Ibland kan jag ligga på 3-5 mb/s ner men för det mesta 30-70 kb/s. Så fort jag kommer ut blir det bättre. Har tele2.
    Kan leva med det och köra på wifit när jag är hemma. Kan man ställa in så att när jag går hemifrån och den tappar wifit så stängs det av?? Tänkte så att man slipper sätta på och av det hela tiden. Vill inte att det är igång och söker när jag inte är hemma för det drar väl batteri.

Kan nämna att jag kör med en Dlink dir-655 här hemma, men det kan väl inte vara den som stör min surf?

Slutligen en till fråga: Tjänar man mycket på att roota mobilen? Vet knappt vad det är men blir telefonen mycket bättre av det så får jag väl testa. :)

Tack på förhand. /Zitzo

Last edited: 18 jun 2011
  2. Kentomen

Kentomen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    73

MINA ENHETER

Riktlinjer för Galaxy S2 sektionerna

En hel dag av trixande kan inverka negativt på din batteritid men positivt på ditt kunnande så jaa, normalt.

Locale fixar biffen med stänga av och sätta igång diverse saker på din mobil beroende på vart du befinner dig eller vad klockan är.
    Det finns säkert andra appar också men dom får du leta efter ;)

Själv kör jag orootat så jag kan inte tipsa om något sådant, men vore jag som du så skulle jag lära mig telefonen innan jag går lös på sådant.

3. Zitzo

Zitzo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tack

Tack för svaret. Du har nog rätt, bättre att lära sig mobilen lite mer innan man rootar . E rätt jobbigt att bara sms:a så. :-)

4. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Precis som Kentomen påpekade så har vi riklinjer att följa. Om dessa inte följs kan vi ta bort poster/låsa lr alternativ ta bort möjligheten att få posta.
    Jag föreslår att du läser länken Kentomen postade och ändrar om din trådtitel

5. Zitzo

Zitzo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har nu ändrat och hoppas detta duger. /Zitzo