Problem: Problem med telefonen

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av zabros, 12 jun 2012.

1. zabros

zabros Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har ett problem med min SGS2. Hade tidigare iPhone 4 och bytte tillbaka till Android efter ett tag med iPhone. Nu till problemet, jag kan inte utnyttja telefonen fullt ut eftersom jag inte kan ansluta till sim-kortets nät. Kan tex inte smsa, ringa osv. Jag fick följande sim-kort av tele2 och satte in det i telefonen och det funkar för någon anledning inte. Testade med ett annat kort och det funkade. Någon som vet varför?

http://i.imgur.com/F3vRc.jpg

När jag försöker ansluta till ett nätverk så står det Kan inte ansluta försök igen senare. Tacksam för all hjälp.

edit: Dumma mig, glömde aktivera det via tele2.se :P

Last edited: 12 jun 2012
  2. Spatzy

Spatzy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då skall vi se om detta är rätt tråd för min telefon...

Jag införskaffade mig en Samsung Galaxy S2 för ett tag sedan och jag är väldigt nöjd med den, men jag har stött på en del problem som andra inte har med sina.

T.ex så vibrerar den inte vid inkommande SMS, går inte att ta screenshots och överhettar utan anledning.

Så, nu kommer den stora frågan -- finns det någon mer än mig som stött på detta?

3. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Är du helt säker på att vibrationen är påslagen? ;) Du har inte sänkt volymen till "ingen vibration eller ljud"? ;) Screenshots = Håll in Hemknappen och Powerknappen PRECIS SAMTIDIGT i några sekunder...

För att kolla upp vad som värmer mobilen så borde du kolla under Batterianvändning vad som dragit batteri - och även om något ligger och drar prestanda... Starta om mobilen och se om det fortfarande kommer tillbaka!

4. Spatzy

Spatzy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha, ja. Vibrationen är fullt påslagen, där i "ljud" så ligger "notifiering" på 100%. Nope, ingen sänkt volym, eller någonting. Alltid högsta.

Det med skärmdumpar fungerar inte. Min låser sig istället för att ta en screenshot. Trycker jag in power-knappen och hemknappen så dimmar skärmen ur sig och låser sig. Jag har provat ALLA sätt som går och läst runt, men ingen har kommit upp med en bra anledning. :ehm:

Det är grymt störigt då jag verkligen vill kunna ta skärmbilder. ;)

5. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Var det "Volym ner + hemknappen" då? XD Det är olika på vissa telefoner, vettetusan vad det är men... Pröva volym ner och hemknappen... Angående vibrationen, vibrerar den NÅGONSIN? Tänkte ifal att själva vibratorn är sönder...

6. Spatzy

Spatzy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det fungerar inte heller. Jag har provat med ALLA sätt som folk skrivit. Jag kommer inte in i inställningar heller för att göra en hard-reset av telefonen, för den startar bara om och beter sig allmänt förvirrad. :neutral:

Jadå, den vibrerar när jag trycker på knapparna och skriver SMS, för det har jag slagit på, men resterande är även påslaget och den vibrerar inte heller vid inkommande samtal, har jag märkt. Det är störigt, för JUST NU börjar jag vänja mig vid luren som den är och den är ju FORTFARANDE bättre än min gamla 3GS. :teeth:

Jag tror inte vibration är sönder, för då hade den inte reagerat på skärmtryck. Jag tror det är så att det kan vara Android-versionen eller själva telefonen, för enligt tjejkompisen så hade den aldrig vibrerat på inkommande SMS eller samtal, även om hennes pojkväns gjorde det.

Jag skrev även ett mail till Samsung igår och ifrågasatte problemen, men inte fått svar ifrån de än. :P

7. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

En tegelsten är bättre än iPhone :)

Men, mitt tips till dig är att: Spara över allt du behöver från mobilen till datorn ;) Och därefter installerar du senaste Android 4 via ODIN 1.85! ;)

Tar inte mer än 10 min kanske :)

Edit: Citerar ett bra inlägg på hur du gör, så ska det inte ta mer än 5 minuter :D

Last edited: 16 jun 2012
  8. Spatzy

Spatzy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Oh, shit.

Haha...det vågar jag inte göra med tanke på att jag har garantin på saken än.
    Du råkar inte veta fler som stött på samma fel som mig? :P

9. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Bullshit, du kommer kunna lämna in mobilen på Garanti utan problem! Så oroa dig inte :) Dock kanske jag inte får säga så, får väl en "angry mob" på mig då, men... Det är min åsikt iaf :D

10. Spatzy

Spatzy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha, jag fick rätt på den, faktiskt. :eek:
    Jag lekte lite med knapparna och whips, så tog den en screenshot och nu fungerar det korrekt, typ. :ehm:

Nu har jag dock ett kvarstående problem -- hur uppdaterar jag till ICS 4.0.4 när jag har "fel" ROM, eller firmware? Jag testade via Kies och den säger att jag inte kan uppdatera via Kies och Wi-Fi hittar inget. :neutral:

11. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Du får nog uppdatera mig lite... Vad har du för ROM? XD Vad har du gjort? Flashade du något via Odin eller vad?

12. Spatzy

Spatzy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vet inte vad för ROM jag har, men tjejkompisens X fixade så att hon fick ICS4.0.3 före alla andra och då byter man väl ROM eller flashar man den då?

Du kan få lite information som står under "om telefonen", om det behövs och inte är känslig information? :ehm:

13. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Den informationen är inte känslig över huvudtaget, och det kan ju hjälpa mig att försöka förstå ditt problem! ;) Men iaf, mitt tips till dig är att du via Odin, som jag skrev om tidigare i denna tråd, flashar in den senaste versionen av Android (4.0.4) så att mobilen kommer bli precis som en vanlig Stock-mobil utan root eller någonting ;)

Här har du ROM:en: http://www.hotfile.com/dl/164322906/49bbfd6/I9100XWLPO_I9100NEELP4_NEE.zip.html

14. Spatzy

Spatzy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja, nu är jag här och stör igen med mina frågor.

Som jag och Arbu11 skrev om så går det inte uppdatera min telefon till senaste programvara, då jag har en annan ROM. (antar att det heter så?!)

Här är det som står under "Om telefon".
    Modellnummer: GT-I9100.
    Android-version: 4.0.3.
    Basbandsverison: I9100XXLP6.
    Grundversion: 3.0.15-I01900XXLP6-CL...and so on.
    Kompileringsnr: IML7** (om det behövs så kan ni få resterande)

NU kommer jag till det roliga. Kan jag återställa luren, ifrån grunden, få tillbaka ALLT till original och sedan uppdatera luren? Isåfall HUR och jag vill inte hålla på att flasha och sådant, för jag har inte råd att köpa ny lur om jag inte lyckas. ;)

MVH
    Spatzy.

15. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Svårt att tyda bara av informationen ovan att du faktiskt har något annat än Orginal, men med tanke på att du ej kan uppdatera den så kanske du faktiskt har det!

Vill du flasha tillbaka till orginal så är det Odin som gäller! Du kommer få hämta en ROM från Sammobile som passar till NEE (Nordic Countries). Om du gör allt rätt så kommer du ej att ha sönder din mobil! ;) Och även om du gör fel, så brukar det gå att ordna! :)

Det står ingenting mer än det du sa under "Om telefon"? Typ... "Cyanogenmod Version" eller "Build Date" eller "Version" "Kernel-version"?

16. Spatzy

Spatzy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är ungefär vad det står i luren...det och ingenting annat. :o

Nope, ingenting om "Build date", "Cyanogenmod" eller "kernel-version". :/
    Du råkar inte ha Skype istället så du kan hjälpa mig där över, om du vill och har tid? :)

PMa mig isåfall.

17. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Absolut, PM skickat så löser vi det ikväll! :)