Problem med The Phone House

Diskussion i 'Off Topic' startad av djohnson, 11 feb 2012.

1. djohnson

djohnson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Till att börja med vet jag inte om jag har lagt tråden rätt, men hjälp och förslag är verkligen det jag behöver!

Ska komma till själva problemet snart, men först lite bakgrundsfakta.

2010-09-03 gick jag in till The Phone House för att fixa en ny mobil. Vi kom överrens om abonnemanget, telefonen, kostnaden och bindningstiden. Jag fick en HTC Desire för 300 kr i månaden och bindningstiden var 2 år (alltså till 2012-09-03). Jag hade massor av problem med mobilen redan i början och blev tvungen att lämna in den ett par gånger vilket ökade mitt missnöje med TPH. Men det löste sig och allt gick bra tills Januari 2011, då min mobilräkning helt plötsligt låg på 400 kr. Tänkte ta tag i det, gå in till dem och fråga vad fan som pågick, men hade mycket annat under tiden och det blev aldrig av (vilket jag idag ångrar stort..).

I veckan när jag läste lite recensioner om mobiler här på Swedroid blev jag lite sugen på en ny mobil och kom på att mitt abonnemang trots allt går ut om snart ett halvår. Jag gick in till en vanlig Telenor butik (aldrig mer TPH) och började forska lite vad det fanns för erbjudanden. Till min förvåning säger de i butiken att mitt abonnemang inte alls går ut September 2012, utan att jag, Januari 2011, hade förlängt mitt abonnemang till Januari 2013. Varför skulle jag förlänga mitt abonnemang 4 månader efter jag tecknade det?

Lite smått förbannad går jag alltså hem och börjar forska i det hela. På Mina sidor i Telenor står det "24 månader, t.o.m. 2013-01-02", medans det på mina papper jag fick när jag köpte telefonen står att jag tecknade 2010-09-03.

Jag är riktigt jävla förbannad och skulle behöva lite hjälp innan jag går och skäller ut dem på Måndag. Vad kan ha hänt? Kan det ha stått något om en förlängning finstilt på något papper? Vad kan jag hota med om de försöker slingra sig undan?

Sorry om det är rörigt.. är rejält upprörd och behöver egentligen bara lite underlag innan jag sticker dit på Måndag. Kan trots allt inte mycket om abonnemang och är lite rädd att jag gör bort mig när jag ska försöka sätta dit dem.

Tack på förhand.

Last edited: 11 feb 2012
  2. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Det som kan ha hänt är att du, när du bytte din desire, automagiskt gick med på en förnyelse av abonnemanget för att få en ny telefon...

Det är det enda scenario jag kan tänka mig.

Sent from my Nexus S using Tapatalk

djohnson gillar detta.
  3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 468
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Be om underlag på avtalet. Kan de inte producera något underlag får du be dem att ändra din bindningstid.

The Phone HouseThe Phone House; är förresten aktiva här i forumet, så det är möjligt att de kan hjäpla dig. Skicka dem ett PM.

ps. Det hjälper mycket sällan att bli upprörd eller att skälla på butikspersonal. Personen du kommer tala med har troligtvis inte själv orsakat felet.

djohnson gillar detta.
  4. djohnson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för snabba svar!

Nej, mitt förra abonnemang gick ut 2010-09-02, alltså 1 dag före jag gick in på The Phone House. Så när jag skrev på mitt nuvarande abonnemang hade jag inget annat.

Ska testa att skriva till dem.

5. djohnson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har skickat ett PM nu.

En snabb fråga till, som kanske är svår att svara på. Vet någon om TPH på något vis kan förlänga abonnemanget utan min underskrift?

6. Nagarebozhi

Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    665
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Nej, det ska dom inte kunna göra, om de inte har ett inspelat godkännande från dig. När du lämnade din telefon på lagningblev den reklamerad då? Så du fick en annan telefon?

"You just got Samsunged from Tapatalk"

djohnson gillar detta.
  7. djohnson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu var det i och för sig ganska länge sedan, men om jag kommer ihåg rätt fick jag båda gångerna jag lämnade in telefonen tillbaka samma. Har för mig att dom sa 3 gånger innan jag får en helt ny? Fick inte ens en lånmobil..

8. Nagarebozhi

Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    665
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Då har dom inte rätt att förlänga ditt abonnemang, det har dom inte iaf förutom om inte du givit ditt medgivande (underskrift, inspelat)

Så det är bara gå in till TPH och ta med dig kontraktet och påpeka felet eller ring telenor och påpeka detta. Det kommer nog lösa sig då du inte gjort något fel.

"You just got Samsunged from Tapatalk"

djohnson gillar detta.
  9. The Phone House

The Phone House Adult Droid Verifierat konto

Mottagna gillanden:
    516

MINA ENHETER

Jag har varit frånvarande ett par dagar tyvärr (kollar till forumet varje dag normalt).
    Ska kika genom ärendet snarast möjligt för att se vad som kan ha hänt.