Problem med Titanium Backup

Diskussion i 'Frågor och support' startad av söder, 12 nov 2010.

1. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Kan någon hjälpa mig med hur jag ska gå tillväga nu.

Kört CM nightly nu några månader. Vissa appar har jag haft till SD.
    Kört Titanium Backup på alla appar. (problemet är ju att dock inte titanium tar backup på program som fått nya settings eller så, om man inte väljer att göra ny backup på ALLA varje dag). Titanium Backup har varit inställt på att "force install to the same location" eller nått sånt. DVS, program från SD återinstalleras där.

Jag wipe:ade allt efter jag tagit en Nandroid och flashade MIUI idag för att testa. Installerade Titanium Backup och återställde sedan mina app:ar. Antar att de olika kom på rätt ställe då.

Nu ville jag tillbaka mitt CM och wipe:ade igen, och återställde med Nandroid. Dock saknas mina app:ar som varit installerade på SD. Antar det är så att när de installerades på SD i MIUI blev det på ett sätt, och nu är det inte passande för CM.

Så, VAD kan jag ta bort från mitt SD nu innan jag försöker återställa med Titanium Backup igen? Var ligger settings och data och sånt för mina program? Det borde väl ligga på telefonen, och i så fall ha återställts rätt med min Nandroid backup?

Någon som är haj på detta? Och berätta gärna om man kan ställa in Titanium Backup på att ta backup på program som ändrat, inte bara som är nya eller uppdaterats.

Tack.

EDIT: Hittade att det är .android_secure där filer sparas? Kan det bara behöva vara att jag tar bort det där och återställer igen?

EDIT2: Jag tog bort innehållet i den mappen, och det var antagligen där något hade gått fel iom jag bytte ROM. Däremot återställde jag sedan bara app:en och inte datan, och behöll ju då datan från min Nandroid. Frågan återstår dock fortfarande om man kan få Titanium Backup att kunna sortera appar som ändrats i datan också?

Edit3: efter jag återställt är denna mapp fortfarande tom, fast samma apps finns installerade till SD igen. Märkligt eller?

/Söder

Last edited: 12 nov 2010