Problem med touchscreen

Diskussion i 'Blade' startad av lill-erik, 30 maj 2011.

1. lill-erik

lill-erik Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Någon annan som har problem med sin touchscreen?
    Telefonen hakar upp sig och reagerar inte alls när man trycker på displayen.
    Nån som vet någon åtgärd?

2. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Tyvärr ganska vanligt fel, dottern hade en blade som gjorde samma sak, den fick dom byta touchen på

Sent from my overclocked GT-I9100 using Tapatalk

3. denan

denan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Slutar den fungera helt eller hakar den bara sig en halv sekund ca?

Min gör så ibland så undrar om det är så blade är eller om det är fel på min.

Last edited: 30 maj 2011
  4. lill-erik

lill-erik Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

den tenderar att haka upp sig några sekunder lite då o då. skärmen fryser till men dom fysiska knapparna fungerar

5. Arne Anka

Arne Anka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Har råkat ut för det också.

Sista månaden har den av och till inte registrerat tryckningar utan "fryst" i ca 10 s.

Igår blev det värre - då lade den helt av att registrera tryckningar efter att ha varit igång i 10 minuter. Fick ta ur batteriet och samma sak igen. Gjorde factory reset men ingen skillnad.

Idag startade jag om den men nu tar den inga tryckningar alls.

En snabb googling visade att det tyvärr inte är ett ovanligt problem utan det verkar som om det är problem med skärmen/digitizern för Blade.

Skall skicka in den så får vi se. Även om den var billig känns en livslängd på ett halvår lite surt.

6. kramboa

kramboa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fick samma problem som Arne häromdagen. Hittade den här sidan om hur man byter ut digitizern. Där ser man var kontakten sitter mellan digitizern och resten av mobilen. För mig fungerar det att klämma i det övre högra hörnet på mobilen, så tydligen nåt glapp. Men blir ju till att skicka in ändå, för öppnar man den själv ryker ju garantin (som verkar behövas). :(

7. Arne Anka

Arne Anka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Jag kontaktade tele2 och fick veta att det är ett väldigt vanligt fel med Blade. Skall skicka in den så fort jag hinner gå till posten

8. derfpa

derfpa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag fick problem med min digitizer efter att ha arbetat ute en vecka, men mobilen i ett par arbetsbyxor i ganska så tuff och fuktig miljö. Touchen blev väldigt oresponsiv och jag tänkte att det säkert var fukt. Så jag delade telefonen (därmed även i kontakten på digitizern) och torkade i ugnen på 75grader.

Om det var att jag rättade till kontakten eller om det faktiskt var fukt vill jag låta vara osagt. Men har man en skruvmejsel hemma och är lite småhändig kan man kanske våga prova det innan man skickar in till lagning. (Psst; jag såg ingen plombering! ;) )

9. nibbe_

nibbe_ Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

På min blade blir touchskärmen sjukt seg när den är inkopplad med usb i datorn, tar man ut den så flyter allt på, ska testa med annan kabel, testat flera datorer med samma resultat.

10. Nilsson26

Nilsson26 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade också problem med att touchskärmen hängde sig och endast borttagning utav batteri hjälpte. Efter en sådan händelse hamnade telefonen i oändliga loop-backs varje gång jag startade den, så jag slängde in en ny rom. Nu funkar den hur bra som helst och inte haft en enda "upphakning".