Problem med transdroid!

Diskussion i 'Applikationer' startad av Tocaermo, 19 sept 2010.

1. Tocaermo

Tocaermo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Försöker ställa in transdroid att fungera med utorrent på min dator. Har ställt in allt så att jag kan kontrollera utorrent via http://localhost:8080/gui. Betyder det att jag har ställt in datorn rätt?

Tyvärr får jag det inte att fungera så jag undrar vad jag borde tänka på när jag ställer in telefonen.

Tack på förhand!

2. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Sitter datorn bakom en router så måste du öppna (eller rättare sagt forwarda) port 8080.

3. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    368
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Garmin Epix Pro Gen2
    Sedan skriver du inte in /gui. Min rekomendation är att skaffa en dyndns.org eller skriva av din ipadress och skriva *IPADRESS*:8080

Men nu vill jag låna tråden lite.

Vet inte vad det är jag gör fel men jag måste antingen trycka på magnetlänk (TPB) för att den ska hoppa in i programmet direkt, eller välja HTTPS nedladdning för att tanka filen så man kan klicka på den, då inte alla mina torrentsidor har magnetlänkar så är det väldigt jobbigt att inte kunna trycka på "download" direkt. Då jag trycker på download direkt så tankas ju filen, men den tankas ju i bakgrunden och läggs sedan i en mapp, jag vill att filen ska skjutas direkt in i transdroid.. någon som har en idé?