Problem med Tre´s mobila bredband+modem

Diskussion i 'Off Topic' startad av Johankp, 5 augusti 2011.

1. Johankp

Johankp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hej på er

jag har Tre´s mobila bredband PLUS ihop med modemet Huawei E372.
    Jag har otroliga problem med streamingen av musik ifrån webradiostationer, det bryter musiken konstant å buffrar. väääääldigt irriterande. APN kör jag som dom rekomenderar... bredband.tre.se... kollar man bredbandskollen så är det jättebra hastighet. ligger mellan 10-18mbit beroende på tid på dygnet jag kollar.
    Detta är ju en hastighet som jag tycker mkt väl borde räcka för å streama lite sketen musik.

När jag kör genom mobilen, sk WIFI teethering. Så är det inga problem alls med buffring. Även här har jag Tre som operatör. Musiken flyter på som den ska.

Kan det vara modemet som e kass? eller är det nån inställning man måste göra nånstans i datorn? har bara haft det i 1 månad.

Vad händer om man väljer en annan APN till modemet? man åker väl inte på nån surfkostnad?? finns ju 2 APN alternativ till å välja på... static.tre.se och data.tre.se...

mvh Johan

2. Johankp

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen?

3. Gregur

Gregur Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen hjälp tyvärr. Jag har samma problem. Idag har jag varit tvungen att koppla upp mig 11 gånger när kopplingen brutits. Som dig har jag fina värden när det fungerar fast alla avbrott blir man ju galen av!

4. Johankp

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@Gregur: Jag har reklamerat alltihop nu tyvärr. Man blev som du säger galen på det. Dock har det lite ironiskt nog fungerat bättre efter reklamationen, (undra om dom gjort nått i sina datorer som gör att det funkar bättre?) Men jag väljer ändå att returnera det, dom stänger av det omedelbart när jag återsänt modem och router vilket jag väntar med att göra tills vårat nu beställda VDSL kommer igång istället i slutet på månaden. Blir lite dyrare men förhoppningsvis kommer det fungera desto bättre.
    Men jag vill ändå inte kasta skit på 3s mobila, jag vet flera andra som oxå har deras mobila utan några som helst problem. Synd bara att man inte fick vara en utav dom. Man kanske ligger i nån radioskugga här eller nått annat som stör i närheten...

5. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Vet att man på vissa modem måste uppgradera dess firmware. Har läst det på deras facebook sida. Kanske kan vara en idé att kolla upp eller alternativt fråga dem på FB sidan direkt

6. Johankp

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har även testat å uppgradera. Utan success dock.