Problem med uppdatering/Flashning av kendo m7

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Kandonfox, 27 feb 2011.

1. Kandonfox

Kandonfox Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.

Min Surfplatta krånglar som sagt, när jag uppdaterar med RKAndroidBatchUpgrade gör jag precis som det står i guiderna osv. Allt verkar helt normalt.. det står att man skall vänta i 10-15 min på att plattan ska "installera" sig så att säga. Under denna tiden visas en text "ANDROID" om man flashar med Almighycasey´s "Update.img" och en "LL-logga" när man flashar med twk-m7-006.ll-7ck100.kendo-m7.

Dessa texter kvarstår hela tiden på min platta. den "bootar" aldrig. Efter ungefär 30 min bryr jag mig inte mer och stänger av den (Resetar)

Vad är problemet med min platta? jag har flashat om till original firmware och försökt flasha med diverse firmwares därifrån, Men utan vidare framgång.

Dessa firmwares har jag försökt flasha med:

twk-m7-006.ll-7ck100.kendo-m7

update.img (Almightycasey)

Lumatron_Kendo_M7_1210_update_incl_market

Tack på förhand och hoppas att jag har beskrivit problemet bra nog. :)

2. -ix-

-ix- Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Jag fick också det där problemet en gång när jag flashade.

Höll på som tusan och satte i och ur laddare, gemade resetknappen oräkneligt antal gånger, och allt jag kunde komma på - sen plötsligt funkade det bara. Sedan dess har jag aldrig stött på det igen.

Tyvärr kan jag alltså inte säga exakt vad jag gjorde, men jag tror att nyckeln är att inte ge upp med "resetandet". :)

Lycka till!

3. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Oj du har verkligen provat några olika, fram och tillbaka... Jag vill bara förtydliga några saker som jag förstått vissa personer missförstår av uppgraderingsinstruktionen.

1. Laddaren skall inte vara i när plattan kopplas i för att få "grön 1a" i uppdateringsprogrammet. När du väl fått "grön 1a" så skall laddaren med fördel vara i (i rätt hål också....)
    2. Styrkulan (mittenknappen på LL) skall ENDAST vara intryckt tills man får 2grön 1a". Många tycks tro att den skall pressas ner under hela uppgraderingen, det skall den alltså inte
    3. Ta ur minneskortet innan uppgradering och sätt inte i det förrän allt är klart

Borde inte vara något problem att uppgradera igen men det skiljer VÄLDIGT mycket från tidigare releaser till TWK_'s release. Han förklarar säkert bättre själv men en stor skillnad är avsaknaden av CRAMFS (komprimerad ROM) som när det väl är installerat sparar många CPU cykler och gör plattan snabbare. Det tar tid, 15-30 minuter är inte ovanligt - ok efter 30 minuter hade kanske jag också gett upp men gör då en reset och försök igen.

Meddela gärna hur det går så vi kan lära oss något.

4. Kandonfox

Kandonfox Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lät plattan stå på över natten, onödigt men var värt ett försök.. dock utan framgång.

5. halvar

halvar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

hejsan undrar lite hur kendo m7 är är den värd pengarna ? förutom att du har problem med uppdateringen då förståss:P

6. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Det beror på vad du är ute efter för platta. Om du flashar den och får in Market så kommer den bli värd bra mycket mer än med orginalROM. Jag läser eböcker på den, vilket den är perfekt till. Lagom stor/liten, tillräckligt snabb i sidbyten.
    Den går bra att surfa på också.
    Jag har konverterat en del videoklipp och de flyter också på bra.

MEN:
    Om du inte är van vid resistiva skärmar kommer du behöva en tid för att vänja dig.
    Du kommer nog inte hitta många spel som flyter på bra.

Slutsats:
    Jag tycker den är värd pengarna, men om du gör det eller ej är lite svårt för mig att veta... ;)

7. Kendoid

Kendoid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kendo M7U firmware upgrade

Har någon försökt att flasha Froyo, finns för Craig CMP738 ? Verkar vara i mångt och mycket samma maskin som Kendo. Rullbollen förefaller att saknas och den har en HDMI anslutning. Froyo borde vara snabbare.

Länken http://code.google.com/p/cmp738a/downloads/list Har flere flera flashalternativ för Craig.

Tack på förhand om någon vill svara.