Problem med uppdatering till 2.2

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by loowriider, Nov 27, 2010.

1. loowriider

loowriider Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan alla.
    Är sedan en vecka ägare till en HTC desire.
    Är kanonnöjd med telefonen men har ett problem, har version 2.1 och vill uppdatera till 2.2 men när jag ska installera uppdateringen så avbryts det. Mobilen är upplåst med nå Alpha Rev s-off, så är det något som stoppar uppdateringen ?
    Hoppas någon här vet lösningen på problemet :)

2. Marianne

Marianne Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Har du kollat hur mycket minne du har kvar i telefonen? Tror man måste ha minst 15mb.

3. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Man måste ha 25mb för att uppdatera. 15mb är gränsen för att telefonen ska klaga med en notification. Jag tycker att det är konstigt att dom har satt olika gränser...

4. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Varför vill du köra en OTA uppdatering när du har rootat? Det är ju bara att ladda ner en rom? Så gott som alla rom idag är baserade på 2.2.

Om du kör en OTA uppdatering så lär du nog förlora din rootaccess...

5. loowriider

loowriider Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Minnet ska inte vara problemet, hade massor över :)
    Madeli, allt du skrev nyss kändes som ryska för mig :P Så kan du eller någon annan duktig förklara så att en okunnig person fattar ?
    Tack till ni som svarat hittills !

6. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Hmm... ok... ska försöka :P

Jo, du skriver att du har Alpha Rev s-off. Antar att du inte gjort det själv? Det innebär iaf att du har "rootat" din mobil. (jailbreak på iphone, root på Android)

Och eftersom du har rootat din mobil så kan du ladda in vilken rom du vill. Det finns massor att välja på på XDA: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=628 . De rom som finns där är oftast med de senaste uppdateringarna.

Den uppdatering du pratar om kallas för en OTA=Over The Air uppdatering och den kommer ifrån HTC. Det kan vara så att din root stoppar uppdateringen. Men även om du skulle lyckas installera den uppdateringen så kommer du att förlora din root.

Jag tycker du ska läsa lite i Desire Allmänt: https://swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=69 . Där beskrivs många olika roms och hur man går tillväga när man lägger in en rom osv osv...