Problem med uppdatering till 2.3

Discussion in 'Desire HD' started by littlemac, Sep 20, 2011.

1. littlemac

littlemac Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej, jag har nyligen gått från iPhone till HTC och är hittills riktigt imponerad. Jag har dock stött på ett problem:

När jag försöker uppdatera via telefonens egna uppdateringsfunktion så stöter jag på problem. Att ladda hem uppdateringen är inga problem men när de startar om och skall börja flashningen så kommer bara andriodroboten och ett utropstecken fram.

Trycker jag på hemknappen så får jag upp en lista som jag orienterar mig igenom med hjälp av volym-/powerknappen. Därigenom har jag försökt starta uppdateringen manuellt från sd-kortet men det fungerar inte.

Efter att ha pratat med HTC:s support fick jag tipset att byta namn på uppdateringsfilen till setup.zip. Sagt och gjort, utan framgång. Jag får felmeddelandet: "signature verification failed". Jag har också försökt med att avaktivera "signature verification".

Jag pratade med HTC:s support igen och de sade att det bara var att skicka in den för uppdatering. Känns onödigt att bli av med telefonen i 2-3 veckor för en uppdatering så jag håller tummarna att någon här har en lösning på mitt problem. Telefonen är så vitt jag vet inte rootad (vad det nu innebär).

Android version: 2.2
    Programvarunummer: 1.32.405.6

Tacksam för svar!

Telefonens

2. utor

utor Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Börja med att ta bort filen och ladda ner den igen.
    Högst troligt att det fungerar efter det, annars får expertisen här i forumet ta vid :-)

3. chucken

chucken Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Stäng av telefon och ta ut batteriet en en stund, starta sedan telefonen med volym ned samtidigt som du trycker på power. Om du får upp hboot med s-on så är den troligen inte rootad men är det CWM så är den troligen rootad och då är det nog därför du inte kan uppdatera

4. littlemac

MINA ENHETER

Jag får inte upp hboot genom att hålla in det. Volym ner-knappen är iof lite trög så det kan vara därför. Finns det något sätt att ta reda på om telefonen är rootad eller inte?

5. chucken

chucken Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Tog du ut batteriet innan då?

6. littlemac

MINA ENHETER

Japp, tog ut batteriet innan. Vet som sagt inte om det är volymknappen som spökar eller om den är rootad. Finns det något sätt att ta reda på om den är det?