Problem med uppdatering

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av lynch, 4 nov 2010.

1. lynch

lynch Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vet inte hur jag ska börja för det har blivit en jädra soppa :P

Men jag gör ett försök. Började med att lägga in Voodoo lagfix för ett bra tag sen. Kanon tänkte jag, för telefonen blev lite kvickare osv osv. Sen kom nyheten om att froyo släpptes till sgs och jag plugga in mig till kies (uppdaterad) och fick upp ett meddelande om att det fanns en tillgänglig uppdatering så jag uppdaterade. Det gick inget vidare. Telefonen fastnade vid Samsungs S :et så jag satt och svettades och undrade vad som var fel och läste runt. Provade att ta volym upp+home+power och valde alternativ två i den menyn (update bla bla) och efter det fungerade telefonen igen. Jag hade dock fått enhetshanteraren som jag inte hade innan.

Idag läste jag att froyo hade kommit ut igen. Jag har haft en del problem med att ansluta telefonen till Kies. Men lyckades efter ett bra tag att ansluta och fick upp ett meddelande om att en uppdatering fanns tillgänglig. Äntligen froyo tänkte jag! Men nu blev det samma skit som det blev förra gången. Jag kom aldrig förbi Samsung S :et och jag väntade riktigt länge denna gången! Men nu funkade det inte ens att återställa på samma sätt som förut. Så nu har jag suttit och försökt använda odin guiden som finns klistrad här på forumet men det hjälpte inte.

Nån som orkat läsa igenom allt och har nåt tips/förslag på vad jag kan göra?
    Mvh Robert

2. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

factory reset antar jag? sen måste man väll inaktivera voodoo innan man uppdaterar(läst i en annan tråd)?

finns ju 2st 3 knaps menyer en update och en restore eller något sådant, eller så är jag HELT ute och cyklar då jag själv inte har fungerande 3knapps

3. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
  4. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Vad är det som händer när du försöker med odin då? Eftersom du har 3-knapps kombon borde det inte vara några problem.

5. lynch

lynch Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använde denna guide
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=23292

och fick ordning på det. Men det var på fjärde försöket eller nåt sånt. Känns som att telefonen kommer krascha vilken sekund som helst nu men jag håller tummarna! :P

Det som hände var att jag kom till samsung s:et och fastnade där. Några gånger försvann S:et och det blev bara en svart skärm. Det var bara tillbaka och meny knappen som lös men annars kunde jag inte göra någonting förutom att dra ur batteriet.

Tackar så mycket för svaren!