problem med uppdateringen

Discussion in 'Hero' started by jokke, Oct 18, 2009.

1. jokke

jokke Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

har precis installerat htc sync från deras websida, tankade hem "nya" rommen (den har ju funnits ute en stund nu) och startade om datorn, såg att jag hade en grön kontakt ikon nere i systrey och så drog jag igång uppdateringen, den hittade telefonen och att jag hade en gammal rom, och så står det "sending......" nu

det ska ta 10 minuter står det, den har fått hålla på i 20 nu, börjar bli orolig...

känns ju fel att avbryta också, då kommer man nästan garanterat att bricka luren, så.... vad ska man göra? vad KAN man göra ?

typiskt att sånt här händer när man inte har tid för det =/

2. jokke

jokke Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

40 mins nu....

några ideer ?

3. jokke

jokke Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

hemma igen, till slut stod det unknown error 155, kan inte uppdatera din telefon :(

4. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

* Click View Readme when executing the ROM Upgrade Utility (RUU) to view detailed upgrade procedure, error message information or Q&A.

ERROR [155~159:( IMAGE ERROR
    One of these error messages will appear when you use the incorrect RUU to update and the image file size is larger than the Flash ROM size. In this case, download the correct RUU version and try again.

5. jokke

jokke Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

tack skywriter, jag kunde inte läsa .doc filen, wordpad ballade ur...

men hur kan filen vara incorrrect om jag har tankat hem den från htc.com och sagt att jag har en hero ? så här heter filen : RUU_Hero_HTC_WWE_2.73.405.5_WWE_release_signed_NoDriver.exe

börjar snart lessna på det här, kanske är enklare att lägga in en custom rom, det verkar ju alla kunna göra :)

6. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER