Problem med uppgraderingen HJÄLP!

Discussion in 'Desire HD' started by mrhenko69, Dec 27, 2010.

1. mrhenko69

mrhenko69 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej har sett att det redan finns ett par trådar i detta ämne men inga svar på mitt problem.

Så här är läget. Jag har fått ner en uppgradering till telefonen och har för närvarande programvarunummer 1.32.405.3

När jag söker efter nya uppgraderingen så får jag att det finns 1.32.405.6 18.1MB.

Men när jag skall ladda ner den över nätet så står den bara och tuggar och är pausad. Byter jag till W-lan så börjar den ladda ner men jag får bara 0.1mb sen säger den att den e trasig.

Så nu får jag bara att jag skall ladda ner den verisonen varje gång han söker schemalagt. Va gör jag ????

Htc säger att dom inte vet nått om problemet. Måste jag göra om allt från början ocg rensa telefonen eller vad ?

MVH Henrik

2. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

På min telefon heter senaste uppdateringen 1.72.405.3 (1.32.405.6.) är den gamla uppdateringen

Last edited: Dec 27, 2010
  3. bananove

bananove Youth Droid Medlem

Telefon:
    OnePlus 2

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 2
    ROM:
    OxygenOs 2.0.2
    Platta:
    Surface pro 3

Henrik, har du en HTC Desire och inte HTC Desire HD?

4. mrhenko69

mrhenko69 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har en HD.

5. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Som jag har förstått :)) så heter den misslyckade till Desire (2.29.405.2 )Den drogs snabbt tillbaka En fix för den misslyckade kom nyligen och heter (2.29.405.5)

Till hero är det nog (3.32.405.2)

Tyvärr kan du inte lita på svenska HTC sidan ,ett flertal ggr har dom blandat ihop Desire med desire HD och till och med skrivit "uppdatering till Desire HD" på uppdateringar som endast var avsedd för Desire,dom uppdaterar inte sin hemsida speciellt ofta . Dessutom kallar kundtjänsten problem med uppdateringarna "hårdvaruproblem" och rekomenderar att lämna in på anovo som lösning .

Mitt råd är att inte ladda något från svenska hemsidan utan att endast ta emot OTA ,som lyckligtvis verkar gå utanför svenska htc's kontroll.

När man ser dina 1.32.405.3 ,kan man ju undra om det inte står 1.72.405.3 ,vilket är den senaste och förklarar varför den ej vill ha 1.32.405.6 .
    Kan det vara så att 3'an är en 7'a?

Last edited: Dec 28, 2010