Problem med USB efter flash till I9000XXJF5

Diskussion i 'Galaxy S' startad av busteroid, 29 jun 2010.

1. busteroid

busteroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hej!
    Har tidigare idag flashat min galaxy s till XXJF5 firmware. Mobilen blev betydligt snabbare och det mesta funkar bättre men..
    När jag försöker ansluta med usbkabeln i Windows 7 så blinkar bara telefonen med texten "MTP Application" länst upp på skärmen och den får ingen kontakt med datorn.
    Finns det nåt sätt att återställa telefonen till originalet XXJF53 eller har någon annan som testat att flasha samma problem?
    mvh Andreas

2. tidelipop

tidelipop Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du kan ju prova och se om det hjälper att gå in i inställningar, välja program och sen utveckling. Dä klickar du i USB-felsökning. Prova sen att ansluta den till datorn igen.

3. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Kolla inställningar/om telefonen/USB-inställningar och se till att "mediaspelare" inte är vald. Jag har valt "Fråga vid anslutning" så att jag slipper gå in på inställningar varje gång jag vill koppla in dem med masslagring istället för Kies och tvärtom.

4. busteroid

busteroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jo

Hej!
    Saken är den att det är just Kies jag vill komma åt. Masslagring och liknande verkar fungera men när mobilen står inställd på Kies och jag ansluter till datorn så står bara "MTP Application" och blinkar och Kies hittar ej mobilen, den står bara och söker. Det står ej att den inte hittar den, men den får heller ingen riktig kontakt med den. Därför kommer det ej att gå och uppdatera tex firmware genom programmet när det väl kommer (tack gode gud att samsung-firmware finns då :)
    Annars rullar mobilen på som aldrig förr, en fröjd för ögat, och swype är grymt :)