Fråga: Problem med vettig funktion på låsskärm? S5 Mini

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av Boney, 16 april 2015.

1. Boney

Boney Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hej!

Precis fått min S5 Mini på jobbet. Har haft iPhone innan, men då vi nu fick välja Samsung också så valde jag det direkt.

Men, en sak som är riktigt irriterande som jag inte riktigt får till, är låsskärmen.
    Vi har anslutit våra telefoner till ett system som kräver lite extra säkerhet på jobbet, som ev ställer till det lite, men det funkade fint på iPhonen.
    Tex, på iPhonen, kunde jag trycka på power knappen, eller "hem" knappen längst ner, och skärmen tändes upp,
    bra för att se om man vill se klockan, eller för att kontrollera om man har fått något sms osv.
    Behövde jag sen gå in i telefonen, så låste man upp den med att dra åt sidan, och sen knappa in sitt lösenord (som vi måste ha)
    (vill man in i telefonen inom 15min, så behövde man inte knappa in lösen igen).

MEN, på min Samsung, så funkar det inte alls bra har jag märkt.
    Antingen, om jag väljer att den ska låsas varje gång jag tycker på strömknappen, så blir det att direkt jag trycker på
    strömknappen/hem knappen, så kommer tangentbordet upp, för att behöva knappa in lösen. Detta gör att när man tar upp den
    ur fickan, så har man både råkat starta skärmen, och knappat in några olika bokstäver omedvetet.

Väljer att telefonen inte låses av sig själv efter 30min, så får jag inget lösenord krav när jag startar den, MEN, istället så är
    man inne i telefonen direkt. Och har man den i fickan, och skall ta upp den, så kommer man lätt åt hemknappen, och råkat starta
    någon app på vägen upp ur fickan.

På min Xperia surfplatta, så funkar det inte likadant. Där kan jag tända den med strömknappen,
    utan att tangentbordet för att knappa in lösenordet, redan är framme.

Något bra tips på detta för en nybliven Samsung ägare? :)

mvh

2. Boney

Boney Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Ingen erfaren Samsung användare som har något bra tips?