problem med video- och radiostreaming

Diskussion i 'Hero' startad av nicgu, 29 sept 2009.

1. nicgu

nicgu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Svt, sr och tv4 funkar inte när jag skall streama deras media i min Hero. Flashklienten går igång och "laddar" i typ en till två minuter innan den säger att den inte kan ansluta till servern. Någon med samma problem?

Har precis uppdaterat med senaste herouppgraderingen från HTC och vet därför inte om det funkade med den tidigare versionen.

Några idéer?

2. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Prova med Dogaplayer,den finns på market.

3. nicgu

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för tipset, men nä ... :( ... finkar inte med Doga Player heller. Det jag gör med Doga Player är att kopiera länken till t ex Rapports senaste sändning (vilket är i 3gp-format) in i Doga Player, men samma sak, kan inte spela upp.

Vad beror detta på? Är det någon som kan bekräfta att det funkar i era Hero's eller är det ett allmänt fel/tillkortakommande?

4. Slowreader

Slowreader Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lyssnade på hockey på mobil.sr.se igår, funkade kanon hela sändningen. Kör uppdaterade ROMen. Däremot kan man inte hoppa mellan program för då bryter den.

5. nicgu

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Väldigt intressant Slowreader! Går du in på mobil.sr.se via browsern och sedan klickar på typ "Lyssna", eller använder du en annan app som t ex Doga Player? Inget av dem fungerar i min lur och jag skulle vilja att det första alternativet åtminstone skulle kunna funka.

Any other Ideas?

6. Ramboline

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Brukar och lyssna på p3 Star,använder Doga player.

7. Slowreader

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag går in på mobil.sr.se och klickar på länken jag vill lyssna på. Använder "Steel" som browser men appen som kickar igång heter "Streaming media player" (är nog egentligen en plug in, den syns inte under programfliken). Hur som helst finns den i Heron från start och är inget jag pillat dit själv.

8. nicgu

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, tack för alla svar, kommit fram till att det funkar över 3G! Är jag uppkopplad via WiFi så får Hero'n en "Spinning Wheel of Death" i media spelaren. Skumt, eller hur?

I vilket fall som helst så är det just i 3G-uppkopplingen man vill att det skall funka, men är det någon som har en idé om varför det inte skulle funka i WiFi-mode för mig så berätta gärna :)

Ciao!

9. Slowreader

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Funkar via WIFI för mig. 3G har jag inte testat då jag har tele2s minsta abb (200 Mb) och det drar rätt mycket kräm har jag märkt. En timmes hockey via stream slukar ca 45 Mb.

10. nicgu

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är jag bara nojig eller kan det vara så att Telia vill att jag skall streama via deras 3g-nät? Luren är låst till Telia. Finns det någon med telia-abb som kan avfärda mina dumheter och verifiera att man kan streama svt över WiFi med en telialåst Hero?

11. Peter

Peter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag trodde inte Telia låste Hero. Jag har köpt min på Telia och den är inte låst.

12. Ramboline

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Jag har Telia och för meg funkar det.

13. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Jag har samma problem, kan inte streama med wlan från t ex svt play, men det går bra med 3g... Jag har tele2 mini surf, så jag skulle gärna få det att fungera med wlan...

14. barbabenny

barbabenny Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kan det vara så att du har en dlinkrouter? Det har jag och det funkar inte men hos en polare med annan router funkar det utmärkt.

15. Tucken

Tucken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Här samma problem och har dlink. Testade en annan och nu fungerar det fint med WiFi tack för tipset

16. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Ja, jag har dlink router, vad är det som gör att det inte funkar då?? Har den någon sorts brandvägg mot streaming?? Finns det nån inställning man kan göra i routern, eller måste man köpa en ny?

17. doodle

doodle Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Yo!

Ett tips som kanske kan funka (om man är teliakund och har problem över wi-fi) är att nollställa proxyn i telias online apn (inställningar mobilt-åtkomstpunkt)

Funkade när jag hade svajig Wi-Fi uppkoppling och "vanlig surf".