Problem med wavesecure

Diskussion i 'Frågor och support' startad av caveman, 10 maj 2010.

1. caveman

caveman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej jag har beställt ett nytt simkort från min operatör för att få nytta av fler tjänster. Jag har kvar samma nummer men simkortet är nytt. Nu när jag startar om min Tattoo så får min flickvän 6 sms om var jag är osv. Jag hittar ingen inställning där jag kan ändra till mitt nuvarande simkort. Dock låser sig ju inte telefonen som den hade gjort om det var ett okänt simkort. Någon som har ett svar eller behöver jag vända mig till Wavesecure?

2. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Meny > Settings > Security settings > Add SIM to safe SIM list

3. caveman

caveman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Den går inte att trycka på.

4. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Då jag startade med nytt SIM kort så fick jag frågan att skriva in min pin kod för wavesecure. Vad den gör är att den lägger till simkortet till en trusted lista. Telefonen skickar sms ändå. Testa starta om telefonen se om du får samma msg igen.

5. gaffaman

gaffaman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

2.1 hero och wavesecure trubbel.

har råkat ut för ett problem iom uppdateringen till 2.1 på htc hero.

har haft wavesecure inlagt sedan det var ''gratis" att tanka hem det på "livstid"
    uppdaterade i går till 2.1 och plockade ur simkortet i dag för att testa ett tips jag fått, då jag ej lyckas uppdatera mitt google-konto.

genast slog wavesecure till, vilket är helt ok för då funkar det som det skall.
    men tyvärr är det så att den som jag hade som ''buddy'' bytte till iphone och tele2 förra veckan.
    och den tar ej emot sms med min info.
    ej heller funkar den pin-kod jag fick vid registreringen.

jag försöker att få en ny pin-kod skickade till min buddy, men hans nya abonnemang tar ej emot dessa sms.
    att försöka avinstallera wavesecure via pc funkar ej, då 2.1 har valmöjligheter som jag ej kommer åt, pga att WS låser telefonen.

kommer ej hellre in på wavesecures hemsida pga att den inte hittar vare sig min mail eller telefon-nr som användare.
    vilket gör att jag ej kan genera en ny pin-kod via deras hemsida.
    har mailat dem men de svarar inte, iofs står det att det kan ta upp till 48 timmar, så jag väntar fortfarande.

hur går man till väga?
    har inget emot att göra en fabriksåterställning av heron, men kommer ju inte åt några inställningar på telefonen.
    och det enda jag har behov av är en ny pin-kod.