Problem med Wifi... hittar ingen lösning?

Diskussion i 'Hero' startad av Cobraz, 21 okt 2010.

1. Cobraz

Cobraz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Tjo, har haft min Hero i snart ett år och har haft detta problem sen jag fick den.

Mitt wifi har krånglat hela tiden, Jag får alltid upp ikonen "full styrka" och den stannar tills dess att jag stänger av wifi.
    Däremot kan jag bara glo runt på market/webb m,m i några minuter innan det slår av och säger att det inte finns någon anslutning fast ikonen visar full styrka!

Glott runt lite på olika forum och verkar inte hitta någon som har samma problem.

Däremot har jag snappat upp att problemet kan ligga i routern, men vad kan spöka då? är väldigt okunnig i det området.
    Alla andra Wifi prylar i hemmet funkar kanon.

Har kört factory reset ett flertal gånger men det löser inte problemet. Det är där direkt från början... var både i 1.6 och nu i 2.1..

hjälp någon?

2. baseic

baseic Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min hero gjorde så ihop med ett flertal routers. Verkar som det är något som inte stämmer med kommunikationen mellan dem, att routern helt enkelt tröttnar på telefonen. Kanske skickar den nån felaktig data, vad vet jag.

Köpte en airport express för någon månad sen och har sen dess inte haft problemet en enda gång, så nog var det routern som behövde bytas. Men tror egentligen problemet ligger i telefonen iaf, bara att nya routern är mer förlåtande

/baseic

3. Cobraz

Cobraz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

mmm, hört från annat håll nu också att det kanske kan vara i telefonen felet ligger. Men vad kan det vara då som behöver fixas?

Förslag någon? känns muppigt att behöva köpa en ny router för att få igång wifi...

4. Slemhelge

Slemhelge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vad ska du med Wifi till? :D

5. Lindwe

Lindwe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma

Jag har problemet att jag inte hittar vissa nätverk :/ Jag har gjort min laptop till en hotspot, men min HTC hittar inte nätverket. Men min tjej som har en Iphone hittar det och kan ansluta.

Några förslag?

6. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Android fixar generellt inte att ansluta till ett ad-hoc nätverk vad jag har förstått.