Problem med wifi-tether

Diskussion i 'Allmänt' startad av JonCe, 30 aug 2010.

1. JonCe

JonCe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en Nexus One med vanilj 2.2, som jag brukar använda som mobil hotspot väldigt mycket. Jag har för att göra det smidigt installerat QuickTeth, ett program som jag verkligen rekommenderar.

Jag har dock ett problem: trots att jag på macen markerar att jag vill "komma ihåg nätverket", så måste jag skriva in lösenordet (i stort sett) varje gång. SSID är samma. Detta händer enbart vid uppkoppling mot mobilen, andra wlan funkar bra.

Min fråga är givetvis vad ni tror att det beror på? Att det bara är anslutningen till telefonen som beter sig på det här sättet gör att jag gissar att man kan utesluta datorn. Om jag har förstått saker och ting korrekt, är QuickTeth bara en simpel genväg, och borde inte heller kunna spela in. Det återstår alltså egentligen bara Android-OS som misstänkt bov.

Är det någon annan som haft samma problem?

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Hur funkar det mot andra datorer eller telefoner? Funkar det på allt förutom din mac kan ju problemet lika gärna ligga där.

3. JonCe

JonCe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inte testat att ansluta andra datorer flera gånger, så jag vet inte. Men visst, det kan verkligen vara där problemet ligger. Jag ska kolla med min frus dator när jag kommer hem.

En sak som jag märkt är att om jag inte slår av och på tether, utan istället t.ex slår av och på wlanet på dator alternativt stänger datorn och sätter på den igen, så funkar det. Weird.