Fråga: Problem med Wifi?

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av Fairlane, 26 aug 2014.

1. Fairlane

Fairlane Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan,

Jag har väldigt dålig mottagning med wifi på min Nexus 5. Sitter jag två meter från routern (Asus) så har jag inte full kontakt. Sitter jag i nästa rum fungerat det så dåligt att jag tvingas slå av wifi och köra 3g/4g. Det spelar ingen roll om jag kör 2.4 GHz eller 5 GHz. Det verkar ha blivit sämre efter uppgraderingen av android.

Jag tror inte det är routern som är problemet då det fungerar bra med min iphone 5s, med sambons xperia, med ipad och laptops.

Någon som känner igen problemet?

Tack på förhand,

Andreas

2. donaldduck

donaldduck Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Nexus 5 har en mekanisk konstruktion som är känslig angående kontakten till antennerna. Vet inte om det är det problemet du har men nedanstående kan nog vara läsvärt för dig. Hittade inte exakt det jag läst tidigare men principen är att man har kontakt med antennerna bara genom att locket klämmer mot kontakterna. Framförallt om man tappat telefonen i golvet kan det bli dålig kontakt. Löses genom att man lägger något mellan som trycker på kontakterna.

Googla på:

bad contact antennae wi-fi "nexus 5"

Nedan länkarna till några av svaren du får då:

https://www.ifixit.com/Teardown/Nexus+5+Teardown/19016

http://www.theregister.co.uk/2013/11/05/nexus_5_teardown_shows_a_light_touch_thats_easy_to_fix/

3. Fairlane

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackar. Ska kolla och återkommer med resultat (positivt eller negativt)

4. Fairlane

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det verkar varit problemet. Jag har ett skydd runt telefonen och närvjag tog bort det såg jag att telefonen delats en aning. Tryckte ihop den och nu funkar wifi bättre.