Problem med wifi?

Diskussion i 'G5 - Allmänt' startad av grillchips, 8 maj 2016.

1. grillchips

grillchips Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Huawei P20

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P20
    Jag vet att det finns ett par trådar om detta på XDA men jag är inte riktigt på det klara med hur det ligger till ännu.
    Är det någon här som upplever problem med sitt wifi på telefonen?
    Det går otroligt slött stundtals (som att den tappar kontakt, men den visar inte att så är fallet utan visar full styrka) medan det rullar på hyggligt emellanåt. Men när 3G går fortare än 100mbit så är ju något knas.

Det lustiga i kråksången är att sedan dag 1 med telefonen så har övriga wifi-enheter här hemma börjat bli lite svajiga också. Kan vara en slump, men känns lite väl att det sker samtidigt. Om jag stänger av wifi på telefonen så märker man ingen direkt förändring på datorerna men upplever att det kommer successivt.

Nu börjar det bli måttligt irriterande och inga fixar verkar skickas ut heller...

2. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Inga problem här.
    Prova att sätta kanalen till något annat än 1 och 13.
    eller om byta till 5G nätverk om din router/Accesspunkt klarar det.

Ibland kan vissa android-mobiler ha konstiga problem med just kanal 1 och 13

3. ortega

ortega Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel
    Telefon 2:
    Nexus P6
    Telefon 3:
    Iphone 6
    Jag upplevde igår när jag installerade telefonen att den efter en stund hade kopplat ner Wi-Fi och ville inte koppla upp förrän jag stängde av/slog på Wi-Fi igen men det var när jag installerade alla uppdateringar och tankade ner en massa appar så det blev kanske lite för mycket...
    Återkommer om jag märker något mer konstigt.