Problem med WiFi

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av echo, 24 jun 2011.

1. echo

echo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag är en nybliven och nöjd Nexus S-ägare med ett ganska markant undantag. Telefonens Wifitäckningen är betydligt sämre än min äldre och billigare Samsung Spica.

Räckvidden är klart sämre och det kanske mest irriterande är att signalen inte är stabil ens relativt nära min trådlösa router vilket bekräftas av appen WiFi Analyzer.

Min fråga är om ni upplever samma problem och om ni isåfall hittat en lösning? Finns det kanske en bättre rom eller kernel än stock med bättre Wifidrivrutiner?

2. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Tanka Wifi analyzer o kolla vilken kanal som är optimal i just ditt hem. Kanal 13 o 14 kan du inte använda. Ställ in kanalen i routern o boota om denna.

Vissa verkar ha knackig mottagning, jag har riktigt bra. Kan surfa typ 150m ifrån, o då har signalen fått gå genom ca 70cm tegel o betong först :)

Du kan även testa att byta radio, kd1 eller kb3 fungerar.

echo gillar detta.
  3. echo

echo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ja din teckning var imponerande, inget jag är i närheten av:)
    Enligt Wifi Analyzer finns det inga störningar på någon kanal. Jag provade att byta ändå utan resultat.

Är det någon av dessa filerna som ska flashas om man vill byta radio? xda-developers - View Single Post - [HOWTO] Update to 2.3.3 Baseband (I9020XXKB1) without 2.3.3 OTA

4. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1116884

Din länk fungerar säkert också, men dessa filer har jag kört med ett flertal ggr o de fungerar utmärkt.
    Jag kör wipe på cache p dalvik innan jag flashar vad som helst.

echo gillar detta.
  5. echo

echo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag flashade in kb3 och den fungerar helt klart bättre nu:)

Tack för hjälpen

otto gillar detta.
  6. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Perfekt! Har flashat fram och tillbaka mellan kb3 och kd1 ett antal gånger och kb3 är något bättre på min enhet också. Det verkar vara lite hugget som vilken som fungerar bäst, som tur är tar flashningen bara en minut eller två tills man är online igen :)