Problem med Wifi

Diskussion i 'Galaxy Mini' startad av mrj, 10 nov 2011.

1. mrj

mrj Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har problem med att ansluta till vissa nätverk. Det står bara error i inställningarna och det enda som hjälper är att starta om telefonen. Vissa nätverk fungerar det fint på, men hos vissa uppstår alltid detta problem. Vad kan man göra? Kör 2.3.4

2. knax

knax Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har exakt samma problem och felet verkar vara relaterat till just Galaxy Mini. Det blev bättre med 2.3.4, men inte helt bra. :-(

3. Rockmuppen

Rockmuppen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Har ni en officiell utgåva av 2.3.4 Gingerbread? för annars kan jag förstå att det strular. Kan vara svårt att veta hur felet yttrar sig då folk bara säger ordet error bara så där. Det står ALDRIG error utan andra uppgifter. Pratar vi hemmanätverk eller öppna/låsta nätverk eller vad pratar vi om?

4. mrj

mrj Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, det är den officiella utgåvan. Det är i Wifiinställningar när man trycker på knappen för att slå på Wifi. I vanliga fall så ändras texten till "Slår på Wifi", eller "Stänger av Wifi" beroende på vad man gör, men i detta fall står det endast Error där. Så nej, det står inte alltid något annat...

Jag har iaf lagt in CM7.1 på den nu och det verkar fungera. Får se om det slutar fungera senare...

5. Rockmuppen

Rockmuppen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Testa göra en s.k. hard reset, dvs rensa telefonen från allt genom att ta bort det konto som fanns kopplat till den. Ska finnas en knappkombination för samma sak m enhar inte den i skallen just nu. Jag har dock upptäckt att Mini verkligen gör skäl för namnet budgetlur eftersom jag aldrig varit med om en mer strulig telefon förutom möjligen Sony Ericsson W302 möjligen. (den var f*n i mig en katastrof)