Problem med WiFi

Diskussion i 'Milestone/Droid' startad av fillefilander, 13 feb 2010.

1. fillefilander

fillefilander Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag märkte när jag satt här hemma att min WiFi verkar lagt av på min Milsetone. När jag är ansluten till 3g så laddar sidorna på några sekunder och med WiFi aktiverat så tar det mycket längre tid, och ofta funkar det inte alls...
    Jag vet inte vad problemet kan vara. Det hittar alla Nätverk omkring mig i mitt hem, och även grannars. Men som sagt så verkar den inte vilja fungera som den ska.

Är det någon som har en idé om vad det kan vara? Jag har uppdaterat till 2.0.1 men problemet var samma med 2.0

Mvh Mattias

2. linkan

linkan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testa det på något annat nät, uteslutningsmetoden funkar oftast. Men jag har inte läst nåt om detta förut, dock har jag själv upplevt det på ett trådlöst nät som använde netgear router och WEP.

3. fillefilander

fillefilander Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ingen säkerhet på mitt hemnät eftersom jag inte har några grannar i närheten, och den säkerhetsmetod som fungerade bra för allt...gillades inte av PSP så det slutade med att jag kör nu öppet igen. Alla våra datorer, PS3, PSP, Skrivare och "Squeezeboxar" t.ex. fungerar utmärkt nu. Jag har aldrig haft problem med nätverket här förut.

4. linkan

linkan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du kan kolla vilken RD(Regulatory Domain) kanal ID du kör på routern(Eller så står det helt enkelt "Channel"). De kan stå på AUTO och därför funkar det ibland om man startar om routern.
    Men det enklaste du kan göra är att sätta ner den på en låg siffra, vilken som helst eftersom du inte har några andra nät i närheten. De här IDna skiljer sig mellan olika delar av världen, EMEA, Japan, Amerika osv.

Och håll dig borta från WEP om du tänker slå på Authentication och Encryption.

5. swingkid

swingkid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag tänkte fortsätta i samma tråd eftersom jag också har stora problem med Wi-Fi uppkoppling hemma.

Jag har en HTC Tattoo och en router Netgear WNDR3700. Min Tattoo har inga som helst problem att hitta mitt nät och kopplar upp sig och ansluter och får en ip-adress. Däremot klarar den inte av att hålla sig ansluten, utan kopplar ner automatiskt efter bara några minuter. Varje gång jag går in i inställningarna så försöker den koppla upp sig igen, ansluter, får adress... och sedan kopplar ner igen. Då försvinner också mitt nätverks SSID men kommer tillbaka av sig själv och samma visa.

Jag testade att ta bort proxy-adressen samt port från mitt Telia-konto.

Någon annan som har några tips?

Min router kör med WPA2-Personal. Styrkan är bra. Kanal 5. Hastighet 54 Mps. Samt får IP-adressen 192.168.1.4.

Ibland är den ansluten längre stunder men kopplar ner sig.

6. suzpel

suzpel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det finns en inställning under Advanced som heter "Wi-Fi sleep policy", som default står den inställd på att stänga av Wifi när skärmen släcks. Detta innebär dock att du väldigt ofta kommer att koppla upp och ner dig mot din router det skulle kunna innebära problem för vissa routrar. Prova att ställa om den till att aldrig slå av Wifi och se om det blir bättre.
    Använd sedan en widget för att manueltl slå av Wifi när du inte behöver det för att spara på batteriet.
    // Suzpel

7. connyosis

connyosis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag hade samma problem med vissa routrar, t.ex. den jag använder hemma (Från FON. Testat öppet/WPA/WEP) men inte hemma hos en vän (En Linksys WRT54GL med WPA). Jag "löste" mitt problem genom att flasha om min FON-router med DD-WRT och nu fungerar WLAN utan problem.
    Det här är ju inte alltid en lösning dock och tyvärr verkar det som om Milestone är lite kinkig när det kommer till det trådlösa nätverket.

8. suzpel

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Vet inte om man enbart kan skylla på Milestonen, jag har haft många olika routrar hemma och dom flesta har sina egenheter. Har lovat mig själv att aldrig ta i en Netgear pryl igen.........
    // Suzpel

9. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Glöm inte att aktivera kanalerna 12 och 13 i telefonen. Eftersom det är en europeisk telefon så kanske det redan är gjort men jag är osäker. De är deaktiverade som standard i Android eftersom de frekvenserna inte är lagliga för wlan i USA. Går att ändra under Regulatory Domain under Wifi-settings.

10. linkan

linkan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja netgear är skit, har problem hos en polare som kör netgear, telefonen avslutar kopplingen oavbrutet med några minuters mellanrum. men hemma på min cisco router funkar det perfa, likaså på universitetet

11. gadgetzz

gadgetzz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur fick du den att funka här????!!?!?!?!?!?!!?!?!??!?!!??!?!??!?!?!??!?!?!? !??!?!?

Hur i hela friden fick du milestonen att funka med 3g i sverige? snälla berätta assugen på en miletsone men hittar inget.:cry:

12. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Ermm, Milestone har inga problem med att fungera på våra 3G-nät.
    Däremot funkar inte den amerikanska motsvarigheten (DROID).

13. gadgetzz

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

-.- jo tack vet det, men hur kopplar man den till ens abonemang?

14. suzpel

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Du måste manuellt slå in APN inställningarna som gäller för din operatör. Inställningar finns på Wikin.
    // Suzpel

15. gadgetzz

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har milestone sim korts plats?