Problem med wifin?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Rongden, 24 jul 2010.

1. Rongden

Rongden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja som rubriken lyder lever min wifi ett eget liv, ibland fungerar den helt plötsligt men oftast kan jag starta om wifin 6-7 ggr för att det ska gå och det är inte ens säkert att det fungerar.
    Den fastnar vid då det står att den söker efter en ip adress, det som är konstigt är att wifin på min ipod touch och fars 3GS fungerar helt perfekt, den enda som har problem är min SGS, så är det någon som har någon idé vad som kan vara fel här? :)

Tackar!

2. Turritops

Turritops Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Har du flashat någon ful-ROM eller har du kvar original? Gör i så fall en fabriksåterställning och se om problemet är kvar, reklamera i så fall luren. I annat fall beror nog problemet på något som du installerat.

3. Rongden

Rongden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

nej jag kör orginal rom, jo jag provade det förut, men det var lika buggigt då också kan man säga, dock verkar det stabilt när jag var hos en polare, hade inga problem där. Dock kan det ju bara ha varit ren bondtur men det kan inte bero på vårt trådlösa då?

4. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    En fabriksåterställning av WiFi-routern löser ganska ofta sådana här mystiska problem. Om det är massa specialinställningar så det är jobbig att ställa in allt igen, kan det eventuellt räcka med en vanlig omstart (en fabriksåterställning ger av någon anledning generellt sett stabilare resultat).

5. JohanH

JohanH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Min brors wildfire hade svårt att ansluta till vårat nätverk (kunde inte hämta ip-adress).
    Jag löste det genom att inaktivera MAC-Adress-Filtret i routern.
    Vet inte om det löser ditt problem, men det är lätt att testa.