Problem med Xperia Z5

Discussion in 'Xperia Z5 - Allmänt' started by Sero16, Apr 12, 2016.

1. Sero16

Sero16 Infant Droid Medlem

Tjena. Skaffade en xperia Z5 med abonnemang i slutet av februari det här året och mobilen har bara strulat. Den har redan varit på reparation 2 gånger och kommer nog snart skicka in den igen. Först så startades den om jätte ofta av sig själv och en del av skärmen vart randig när den hackade. Det ända de gjorde med mobilen var en mjukvara uppdatering. That's it. Sen så började hörlursuttaget sluta fungera hörde inte musiken och de bytte ut den samt en till mjukvara uppdatering då jag också klagade på att mobilen blev varm för ofta. Har haft mobilen i två dagar sen jag fick tillbaka den från den andra reparationen och den har startats om ännu en gång samt att när jag ringer så kanske det går en signal till det blir upptaget, den jag ringer säger att jag ringer och lägger på. Det har hänt med 2 personer under 3 olika tillfällen. Ringde till min operatörs support och de säger att det inte har något med linjen att göra då jag befinner mig i en storstad utan att det snarare måste vara något fel med telefonen. Är jätte trött att hålla på lämna in den då jag knappt har haft mobilen i två månader. Hur många reparationsförsök har de innan jag har rätt att kräva enheten utbytt? Sony säger att de följer konsumentköpslagen som säger att de har 2 reparationsförsök på sig, men min operatör säger att det är 3 av samma fel som gäller? Vad ska jag göra om det fortsätter komma massa nya fel hela tiden med telefonen?

Tack i förhand

Last edited: Apr 12, 2016
  2. natal

natal Teen Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 Pro, AW 6 44 mm

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 Pro, AW 6 44 mm
    Brukar väl vara två försök på samma fel och tre fel totalt för att få en ny.