jag har kollat runt på internet i 3 dagar nu och får paniiiiiik eftersom jag inte lyckats hitta lösningen på mitt problem.
så här ligger det till:
jag skrev sms på standardtangentbordet som man har på ZTE Blade direkt när man köper skiten, svensk knappsats med alla tecknena var för sig i enskilda knappar.
helt plötsligt har jag gjort något och åäö försvinner, knapparna flyter samman och visar flera tecken per knapp, och åäö är väck!. jag sitter och pillar en stund och försöker komma underfund med vad och hur i h-vete jag lyckades, byter till androids tangentbord och tillbaka, byter mellan svenska och engelska och tillbaks igen bl.a och på något vis lyckades jag få fram den knappsats jag hade från början med varje tecken i var sin knapp när jag håller luren som man gör normalt, dvs med kortsidan nedåt, men när jag vinklar den och försöker använda den i liggande läge så är knappsatsen där flera tecken per knapp igång igen, och inte får jag fram åäö heller. vinklar jag upp telefonen igen så är jag tillbaka på den vanliga med tecknena var för sig och med åäö.
hur gör jag för att det skall bli så även vid liggande läge? får fan panik eftersom mina fingrar är fläskiga och jag inte träffar rätt om inte telefonen är i liggande läge.
dessutom är det min första androidtelefon så hav lite förtröstan om jag inte förstår, och försök vara konkret så en nybörjare förstår
vore jäkligt tacksam för svar och hjälp!
mvh Lego
Click to expand...