Problem med Youtube och WiFi

Diskussion i 'Allmänt' startad av Playstation, 30 mar 2013.

1. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Jo. På tex. min Xperia S och nu min One S så kan jag inte kolla på tuben via WiFi. Det laddas ca en femtedel och. sedan hackar det bara fram. På alla WiFi jag testar. Min Note 2 led inte av detta problemet.

Xperian körde 4.0.4 och den här kör 4.1 något.

Insåg nu att jag kunde googlat... men passar på att önska er glad påsk med.

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2

2. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Sedan några dagar fungerar inte youtube HQ på mina androider (N4 och N7) över wifi heller. Tidigare fungerade det och över mobilnätet fungerar det bra . Om jag slår av HQ fungerar det på wifi. På min Ipad fungerar youtube utmärkt. Jag har inte ändrat något med mitt nätverk. Youtube fungerar bra på datorerna på nätverket också.

Jag har googlat runt lite men hittar ingen lösning. Ett tips jag hittat är att använda Googles DNS men det gjorde jag redan.

3. Playstation

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Samma här. Massor som har problem med, märkligt att det fungerar utmärkt på noten.

4. Andresin

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Nu har jag testat lite till. Mobilsidan, m.youtube.com, fungerar på N4 och N7 med HQ utan problem över mitt wifi och det antyder kanske att problemet är relaterat till appen.

Jag drog igång min Sony Xperia S (CM10, ICS 4.0.4) som jag inte har använt på några dagar och på den fungerar fortfarande youtubeappen fint med HQ över mitt wifi.

Jag har samma/liknande problem med Netflixappen. Den fungerar inte längre över wifi på N4 och N7 men den fungerar på min Xperia S.

5. Andresin

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Jag fortsätter att testrapportera här. Jag har provat att sätta min N7 som DMZ i routern men det blev ingen skillnad. Jag har också testat att installera en äldre version av youtube-appen (3.5.5) på min N4 men det hjälpte inte heller. Jag har också provat att köra båda med mobildata avstäng och i flight mode med bara wifi igång men det hjälpte inte heller.

Jag återställde en Nandroid från den 28 mars 2013 på min N4 och då FUNGERAR både Youtube och Netflix som de ska. Apparna har inte uppdaterats sedan dess. Gud vad mystiskt..

6. Andresin

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Hallå igen! :)

Jag tror att mina fel har berott på handhavandefel vid installation av Nexus Louder. Nu verkar det fungera som det ska efter att jag tagit bort det. Ändå mystiskt att det kan påverka bara över wifi så där.

Hoppas du hittar någon lösning Playstation.

7. Playstation

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Testade att starta det med 3G , pausa, sätta igång WiFi. Då laddar den hela och fungerar. Klurigt.