Problem och frågor om rootning

Diskussion i 'Samsung' startad av SkogsTrollet, 1 sept 2011.

1. SkogsTrollet

SkogsTrollet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Hej, har haft min SGT i någon vecka nu, och rootade häromdagen. Nu idag tänkte jag prova någon ny rom, men får det inte att funka. Vad jag tror att jag måste göra är flasha in en stock-version och sedan byta till en custom? Jag har redan CWM på plattan, vilket är det smidigaste sättet? Och är det några versions nummer jag måste ha koll på? Jag har en XKG7 Baseband och kompl.nr är WKG9.
    mvh

2. maba

maba Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Vad är det som inte fungerar? Kan iallafall rekommendera Broodcomb XWKH7 som finns på XDA-developers. Instruktionerna för att lägga in den är lite luddiga men kort sagt ska du tanka hem stock ODIN-versionen, flasha den, wipe data/factory reset med stock recovery, flasha CWM med ODIN, tanka hem KH7ROOT-versionen och flasha den med CWM.

VARNING: att göra en factory reset med stock recovery kommer att ta bort ALLT du sparat på det interna minnet på Taben, så lägg över filer du vill spara till din dator.

XWKH7 är en inofficiell "officiell" version från Samsung. Den flyter på mycket bättre än tidigare versioner, på hemskärmar och dylikt. Fungerar hur bra som helst för mig iallafall.

Last edited: 1 sept 2011
  3. SkogsTrollet

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag fick bootloops.
    Det var den versionen jag försökte lägga in, men instruktionerna var väldigt luddiga och saknade någon förklaring. Men jag ska ge mig i kasst igen då. Tack för påminnelsen. Drog över en back up på datorn direkt jag installera CWM. Så man slipper bekymmer :)
    Men en fråga, fungerar alla romar på alla versioner av plattan? Kan man flasha fel version som på HTC Magic som kom i två versioner(32A 32B)?

4. SkogsTrollet

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Gjorde exakt samma sak som förra gången, men den här gången fungerade så klart :) Tack för hjälpen!

5. maba

maba Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Alla ROM:ar för GT-P7500 (3G-versionen) och GT-P7510 (Wifi-only versionen) bör fungera. Men installerar du en ROM avsedd för GT-P7510 mister du 3G-stödet.

Bra att det fungerar nu iallafall! :-)

6. Gnubaver

Gnubaver Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Menar du alltså att jag kan installera en "icke touchwiz" och det enda jag förlorar är 3G-supporten som jag inte ens använder?

7. maba

maba Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Korrekt.

8. SkogsTrollet

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Ah, det är ju därför jag inte hittar stock utan touchwiz, för att det bara finns i usa och dom har inget eur3g?

9. maba

maba Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Vill även tillägga att om du någon gång startat Taben normalt mellan något av stegen jag beskrev ovan så blir du tvungen att göra en data wipe/factory reset i CWM som sista åtgärd. Detta tar inte bort personliga filer.

10. maba

maba Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Stämmer fint det.

Dock så jobbar utvecklaren av Broodcomb på en icke Touchwiz-version också.

11. Gnubaver

Gnubaver Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

La in den nya officella inofficella, funkar klockrent, och provade köra NON-TW grejen, får FC och går in för att cleara data, men hittar ite Luncher2 nånstans, inte ens tillstymelsen till "launcher". vad göra?

12. maba

maba Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Har du på svenska heter den "Startbild".