Problem para ihop handsfree med Desire

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av WMute, 7 nov 2010.

1. WMute

WMute Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har problem med att para ihop min Desire med min Bluetooth handsfree i min Ford (Galaxy). Jag kan söka upp handsfreen. När jag i mobilen väljer att para ihop så vill mobilen att jag skall mata in koden för att upprätta säker anslutning. Men i detta moment har jag inte fått någon kod av bilen. Om jag testar 0000 (eller något annat) först då får jag en kod i displayen som skall användas. Men då har man ju redan gett mobilen en kod, och den tycker anslutningen misslyckas.
    Känns som frågan om kod i telefonen kommer vid fel tillfälle.
    Någon som snubblat på problemet och löst det?

2. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

efter riktig ihopkopplingen (kod 0000), tryck på "Phone" på caraudio systemet och sedan på "Meny". Efter det tryck vänster eller höger joypad på caraudio att ställa in "Active Telefon". Det kommer att söka och telefonen kommer att vara korrekt ihopkopplade.

Den sista kopplad telefon automatiskt aktiv när du sätter på caraudio systemet nästa gång.

I vissa fall kommer också att installera på enheten JETware ansökan ... bara försöka.

3. WMute

WMute Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tyvärr dök den aldrig upp under Active Phone, då ihop-parningen inte gick igenom.
    Men fick ihop det till slut ändå. Gjorde såhär (ifall någon annan får detta problem);
    Sökte upp bluetooth handsfreen. Valde att para ihop. Slog koden 0000.
    Då gav bilen en annan kod som skulle användas, och mobilen gav ett felmeddelande.
    Snabbt som 17 gjorde jag en ny sökning efter bluetooth-enheter.
    Fick åter upp handfreen. Valde para ihop med denna och använde koden som nu stod på bilens display.
    Funkade!