[Problem] Pipande och raspande hörlurar i menyn.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av budde, 22 jun 2011.

1. budde

budde Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena Swedroid!

Jag har upptäckt att om jag har hörlurarna i öronen och inte lyssnar på någonting så är där ett svagt pip/brus/knaster som ger sig till känna när jag tittar runt i menyerna.

Det är lite svårt att beskriva, men jag upplever det som relaterat till när jag byter meny, eller telefonen ska loada nånting.

Kom precis på att jag inte testat det med andra hörlurar så jag vet inte om det faktiskt är telefonen eller lurarna som är boven. Uppdaterar när jag provat.

Någon annan som har samma problem?

Last edited: 26 jun 2011
  2. PhR1

PhR1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

det enda problemet med hörlurarna är att maxvolymen under samtal är alldeles för låg hoppas supercurio eller nån annan smart hittar en lösning för det

3. colafrysen

colafrysen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade ju varit mycket egendomligt om detta problem existerade på en telefon, jag har inte hört det i min SGS2a. Jag har däremot haft ett ljud som kan liknas med vad du beskriver på min dator, då hörlurs- och mikrofonkablarna låg för nära processorområdet på moderkortet. Detta resulterade i ett högfrekvent tjutande som varierade i och med att belastningen, och således klockfrekvensen på processorn ändrades.

4. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Vi har vissa riktlinjer man följer när man postar. Det faktum att de flesta poster i denna sektionen har ett prefix framför sig borde göra det hela uppenbart.

Ändra om din titel i stil med alla andra trådar beroende på vad du vill få fram av din post. Annars kommer din tråd låsas/ta bort och din möjlighet att posta fortsättningsvis i denna sektionen kan tas bort

budde gillar detta.
  5. Bobmail

Bobmail Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja jag har samma problem. låter mest när jag låser telefonen.

Kan tillägga att jag testade med andra lurar nu och samma problem återstår. Bryr mig inte så mycket ändå men en fix skulle vara bra.

Sent from my GT-I9100

Last edited: 24 jun 2011