Problem rootade/orootade telefoner

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av jkene, 18 apr 2011.

1. jkene

jkene Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vore det möjligt att ha underforum till de modellspecifika forumen för problem som är uppdelade på rootade/orootade telefoner. Jag har försökt följa en del problemtrådar i Optimus 2X forumet och det verkar (utan att jag gjort någon empirisk undersökning) som rootade och orootade användare har olika typer av problem och det ger en del kvalitetsproblem när man försöker följa en tråd och hitta hjälp eller allmän information. Personligen är jag ganska ointresserad av vilka problem som folk som har rootat sin telefon har.

2. mikma

mikma Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    Menar du endast rootning nu, och inte att man byter ut firmware ("ROM")? Själva rootningen borde inte ge problem, men har man root kan man ju ställa till med vad som helst, som på en dator.

3. jkene

jkene Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Både och. Från mitt perspektiv är jag bara intresserad av problem som kan uppstå på min eller andras out-of-the box orootade/oflashade telefoner och därmed också lösningar som inte involverar root eller custom firmware. I O2X forumet verkar t ex många ha haft problem med senaste uppdateringen, och flera av dessa verkar köra icke-original. Jag drog mig länge för att köra uppdateringen, men när jag väl gjorde funkade det hur fint som helst.