Problem: Problem sända sms till utlandet, specifikt nr.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Magic, 7 sept 2011.

1. Magic

Magic Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Har problem med att sms'a till ett specifikt nummer i utlandet, ta emot sms/samtal och ringa till det numret funkar däremot bra. Sätter jag simkortet i en annan lur så går det bra att även sms'a det numret dock inte i S2'an.

Operatören har "startat om" mitt simkort enligt dem själva och jag har även gjort en hard reset utan framgång.

Kan det vara något jag har missat? Det funkade nämligen att sms'a numret i början.

Last edited: 8 sept 2011
  2. bjornligan

bjornligan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

jag har problem med att sända mms/sms till vissa i min adressbok som har mellanslag och - i sina nummer, om jag ändrar dom till enbart siffror funkar det.
    exempel numret är sparat som 070-123 45 61 om jag ändrar till 0701234561 så funkar det

värt att prova

3. Magic

Magic Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Jag har inga mellanslag eller liknande mellan siffrorna och numret är korrekt skrivet, landskod (00xxx) följt av mobilnummer utan första nollan.

Edit: Testade just att ändra landskoden till +xxx istället för 00xxx och det funkade att skicka sms! :D Tänkte att det är väl det enda som jag inte har testat så jag ger det en chans.

Edit 2: Nej det funkade inte alls, telefonen lurade mig att tro att smset kom fram. Vid andra och tredje test-smsen fick jag ingen lev.bekr. så tillbaka till ruta ett.

Last edited: 8 sept 2011