Problem Spotify & Blåtand i Bilen

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av drgregur, 21 dec 2010.

1. drgregur

drgregur Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Någon som har liknande problem?

När jag kommer ut i bilen (mondeo 2011) så kopplar telefonen upp sig automatiskt med blåtand. Jag startar spotify och väljer min offline spellista, efter 1 eller 2 låtar så börjar spotify att pause'a och sen play, Pause'a och sen play.. Tills jag klickar på play knappen då kör den igång. Verkar kommit efter uppdateringen av spotify.

Och någon som är så jäkla irreterande är att Desire startar upp mediaspelaren i telefonen så fort den får kontakt med blåtanden i bilen. Finns det ingenstans att stänga av detta?

Nästa problem blir att jag inte har några mp3:or i telefonen. telefonen får kontakt med bilen, telefonen vill starta mediaspelaren, inga låtar finns vad härnder då? Jo telefonen låser blåtands uppkopplingen mot mediaspelaren. Så spotify kan inte streama ut ljudet! Så man måste hålla på att pilla med telefonen för att den ska välja rätt musik källa.. uselt!

men kanske bara jag som har detta problem.. :)

2. Egil

Egil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    692
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Samsung S7+
    Platta 2:
    Ipad pro, Sony Z4
    Övrigt:
    Google nest hub max + Google nest hub + Chromecast etc.
    Antar att din bil fungerar som ett headset och headset brukar ha en knapp som startar och stoppar musiken.
    Se om du hittar någon inställning som kan stänga av den i mediaspelaren.
    Har haft problem med winamp som drar igång ljudböcker när jag försöker pausa musiken i spotify men det gick att stänga av.
    I min bil funkar det men bilen (BMW) stöder inte formatet så jag kan inte se vad låtarna heter eller byta låt med bilens kontroller, men ljudet går ut i bilen som det ska.
    Pröva annars att starta spotify i telefonen innan du startar bilen så kanske den spelar upp spotify direkt?

3. drgregur

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hittar ingen sån inställning i mediaspelaren. Det fanns i PowerAmp .. Ska prova med en Galaxy S , se om den beter sig likadant, samt en iphone 4 .. kul och se om det är en "bugg" i android eller bara i desire.

Jag kan skippa via "rattfjärren" även i spotify. Men som du säger, startar jag spotify först innan jag startar bilen , så funkar connection direct..

4. 2444ever

2444ever Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Sony 1 III

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony 1 III
    BT integrerad i bilstereon? Ingen inställning du kan ändra där då, typ vad som skall hända när den kopplar upp sig med mobilen?

5. drgregur

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nada..