[Problem] Startar om sig själv?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Gnubaver, 15 jun 2011.

1. Gnubaver

Gnubaver Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Jag hade en Optimus 2X som starta om sig själv ganska ofta, men min GS2 verkar inte ha startat om sig förens idag, är inte ens säker på att den starta om sig! Men jag hade telefonen i byxorna som låg på golvet och då såg jag genom byxorna att skärmen tändes, sen slocknade den, och sen tändes den, det var ungefär 3 sek mellan tändningarna, sen när jag fick upp den så var det som inget hade hänt, låsskärmen kom upp och jag låste upp den, då tänkte jag om jag hade fått ett sms och skärmen tänts eller liknande men inget sms och inget mail.

Kan mysteriet lösas? Startade min telefon om sig eller vad var det egentligen som fick skärmen att tändas? (såg bara att telefonen lyste i byxan och byxorna låg på golvet, hann inte se om den starta om sig eller inte)

MVH Johan

2. magwalls

magwalls Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har också råkat ut för ofrivilliga omstarter då och då. Utan att veta säkert känns det som om det finns ett samband med då jag ligger uppkopplad mot mitt trådlösa nätverk hemma. Det verkar bara vara då dessa omstarter inträffar.

3. pulsar

pulsar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 1,2,3,4 XL
    Platta:
    Nexus 10
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012 & 2013), och Nexus 9
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, Chromecasts
    Har själv haft problem med omstarter av min Galaxy S2 nu, flera gånger per dag. Hörde du något omstarts-ljud? Är så jag har märkt det, den startar ju o oerhört fort den här telefonen. Omstartsljud sam att man får slå in pin-koden för SIM igen.

Igår provade jag att ta ut batteriet, inspektera det och det omkring, allt såg bra ut, och tryckte in det vänligt men bestämt, lite hårdare än det försiktiga jag gjorde när jag fick den. Sen dess har den faktiskt inte startat om och det gjorde den några gånger per dygn innan. Lite för tidigt att anse det löst ännu, men har gått 20h utan omstart nu i varje fall.

Dock har jag också haft känslan att det har med trådlösa nätverket att göra, men har startat om både på jobbet och hemma så får se efter lite mer tid på jobbets nätverk sen också.

4. pulsar

pulsar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 1,2,3,4 XL
    Platta:
    Nexus 10
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012 & 2013), och Nexus 9
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, Chromecasts
    Magiskt, där startade den om, bara minuter efter inlägget :)