Problem: Tab vill inte ansluta till Kies på datorn via USB

Diskussion i 'Samsung' startad av Lyxfängelset, 22 aug 2012.

  1. Lyxfängelset

    Lyxfängelset Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9
    Platta 2:
    Samsung
    Övrigt:
    Chromebook Acer C720
    Har ett rätt så tråkigt problem med en av våra tabbar, det är att den helt enkelt vägrar att komma fram i Kies på datorn när man ansluter den via USB.
    Har testat alla portar, återställt drivrutiner, startat om dator och tab, inget funkar. Det kommer bara ett felmeddelande i kies.

    Och det roliga är att våran andra tab hoppar igång direkt när man sätter in den i datorn!?

    Någon som vet vad det problemet kan vara och hur man kanske löser det? Har googlat i snart 30 minuter, men hittar inget som hjälper mig. Så det här är sista hoppet.. :(

    Tacksam för snabbt svar, behöver säkerhetskopiera den innan ikväll eftersom vi ska åka iväg.. :)
     
  2. kpeder

    kpeder Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Detta är ett sedan länge existerande problem. Jag har gett upp. Jag köpte mig Ipad3 istället för att kunna vara säker på att kunna ta backup på mina program. MEN jag har behållt galaxyn med hoppet att ICS skall lösa problemen. Om du inte har provat så ominstallera Kies det kan hjälpa. Lycka till!
     
  3. Baarra

    Baarra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har samma problem och jag har gett upp för länge sedan. Avinstallerade skiten, ingenting hjälpte ju.
    Och nu förstår jag verkligen inte varför folk klagar på Itunes. Itunes är ju ljusår bättre än Kies - värre skitprogram får man fan gräva efter.