[Problem]Tappat kalender uppgifter efter uppdatering

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Jontelitokd, 1 juli 2011.

1. Jontelitokd

Jontelitokd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google P8P

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google P8P
    Hallå!

Körde in mobilen och uppdaterade via kies, allt gick bra tills jag såg att jag tappat mina kalender uppgifter, någon mer som varit med om detta? har kollat i gmail och där finns inget heller.. så antagligen har mobilen raderat alla och synkat efteråt, går det att få tillbaka/göra en recovery på kalendern?

Mvh

Last edited: 1 juli 2011
  2. zorco

zorco Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

hej min systers kille har/fick samma problem med sin (och jag letar efter en lösning till han) allt han hade i kalendern försvann, och nu när han ska fylla på den igen så får han ett felmeddelande varje gång! har tyvärr inte fått svar om det landar i kalendern efter felet eller om det inte går alls längre, återkommer när jag fått veta hela storyn!

Jontelitokd gillar detta.
  3. Jontelitokd

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google P8P

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google P8P

Både på ont och gott att jag inte är ensam om problemet, har letat och letat men inte hittat svar, mailat google (känns lönlöst) läst deras forum utan svar.. jag kan iallafall lägga in nya poster som tur är.. men vem vet, med mitt minne så lär jag ha glömt hälften..

Hör gärna av dig om du hittar svar!

4. zorco

zorco Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

hej igen, fick en printscreen idag från han, varje gång han ska lägga in en ny kalenderpost säger telefonen (även om han gör det i webläsaren) att det finns typ 3xx borttagna poster, sen frågar den om man vill ångra borttagandet (men det går ju såklart inte, det vore ju för lätt ;) ) det dryga verkar vara att detta meddelande kommer nu upp varje gång han försöker lägga in en ny kalenderpost oavsett vilket alternativ han väljer i meddelandet...

5. TechNoir

TechNoir Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

En möjlighet vore att först säkerhetskopiera kalendern från google via en PC (om vi antar att http://www.gmail.com-kalendern ser OK ut via PCn). Rensa sedan Google-kontot helt från kalenderposter (borde gå att bara radera kalendern helt). Nolla sedan kalendern i telefonen via Inställningar > Program > Hantera program > "Alla" > Kalender > Rensa data.

När telefon och Google-konto är helt tomma, lägg till ett testmöte i telefonen och synka upp till Google-kontot. Importera sedan kalendern i datorn tillbaka in till google-kontot, och synka på nytt, så bör allt ramla in i telefonen igen.

Se till att allt verkligen är säkerhetskopierat innan ni raderar något.

6. Jontelitokd

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google P8P

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google P8P
    Zorco: så fick jag vid ett tillfälle, försökte lägga tillbaka men som du säger hopplöst, har inte fått den frågan mer och nu verkar det fungera som det skall igen efter jag lagt upp nya poster i kalender..

TechNoir: Tack för tipset, men i mitt fall var både online & telefon kalendern helt tomma, som nya och det fanns inget jag kunde göra verkar det som.. :/

7. zorco

zorco Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

hej tack för tipset, men både mobilen och gmail online kalendern är blanka! :( (har även försökt återställa säkerhetskopia men dkommer inte tillbaka då det vart rensat på webben med...)