Problem vid anslutning till PC

Diskussion i 'Hero' startad av FrozenSnake, 4 nov 2010.

1. FrozenSnake

FrozenSnake Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjo! Kort och gott jag kan inte ansluta telefonen till någon av mina datorer.

Detta har jag testat:
    1. Resettat telefonen till fabriksinställningarna.
    2. Följt anvisningarna på HTCs hemsida.
    3. Kontaktat HTCs support.
    4. Googlat.
    5. Sökt lite snabbt här.
    6. Kollat i "Here are the similar threads we found" innan jag klickade på "Skicka nytt ämne". Ingen av trådarna handlade om Hero i samma sammanhang.

Jag har ställt in telefonen på HTC Sync och kryssat i "USB-Felsökning", installerat både HTC Sync 2.0.4 och 3.0.5422 på varsin dator för att för att testar om det kunde vara applikationerna som strula.

Jag får ingen USB ikon i telefonen heller. Så fort jag kopplar in min telefon i datorn och telefonen är avstängd så klagar Windows på att enheten inte känns igen, så den borde ju finnas där någonstans tycker jag. Telefonens diod vid högtalaren lyser även rött ett par sekunder innan den slår om till grön (även om telefonen är 100% laddad) och när den slår om till grönt gnäller Windows.

Testad på Windows XP Pro Sp3 och Vista Home Basic Sp2

Här är informationen om telefonen:
    Firmware: 2.1-update1
    Baseband: 63.18.55.06UP_6.35.15.11
    Kernel: 2.6.29-063c4d23 htc-kernel@and18-2 #1
    Build: 3.32.405.2 CL191507 release-keys
    Software: 3.32.405.2

Vet inte om ni behöver veta något annat, telefonen är köpt begagnad men har testat med två olika USB sladdar, original och en för PS3. Båda börjar ladda telefonen men ingen vill få någon ikon att poppa upp.

Tips? Idéer? Förslag?
    HTCs support tycker jag ska lämna in den på lagning men vill helst försöka lösa detta här hemma först.

Last edited: 4 nov 2010
  2. Lucke

Lucke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har du använt "stoppa aktivitet" på USB-portarna som ingår i windows? Det heter inte riktigt "stoppa aktivitet" men "stoppa" nånting. Denna har alltid dödat mina usb portar och jag har varit tvungen att installera om dem efter det.

Så ett tips är att aldrig använda den funktionen i Windows!

Byt mellan alla usbportar i datorn tills det fungerar gör det inte det så är det antagligen ett annat fel.

3. FrozenSnake

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har provat alla portar i mina datorer så nu har jag hoppat mellan 15 portar som funkar med andra saker (t.ex USB-minnen, mus, hårddisk, tangentbord)
    Har aldrig använt något som ska stoppa min USB portar från att acceptera anslutningar, alla portar funkar om jag kopplar in något annat in i dem t.ex. min mus.

4. Lucke

Lucke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kollat dina drivrutiner?

5. FrozenSnake

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För USBportarna eller Heron? Har installerat om Sync och de drivrutiner som följer med då. Utan framgång på alla 3:/Så fort telefon är avstängd dyker "okänd enhet" upp, så fort ja slår på den försvinner den okända enheten men inget händer, ingen USB icon på telefonen heller

6. Lucke

Lucke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Heron, väldigt mysko problem du har. Skulle rekommendera att du lämnade in den men du är väll som jag, orkar inte vänta och vill lösa allt själv ;)

7. FrozenSnake

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mjo, jag har ju köpt den begagnat, enligt HTC Support ska den in till Anovo men på deras hemsida kan man läsa att man behöver någon följesedel från sin återförsäljare, jag har inte ens ett kvitto än mindre någon information om vart telefonen är köpt.

HTCs support sa även att jag har garantikvar, men de hjälper ju inte om jag inte kan få tag på en följesedel :S