Problem: Problem vid flashing från Darky till Original

Discussion in 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' started by Untha, Oct 29, 2011.

1. Untha

Untha Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Gick för ett bra tag sedan över från original till Darkys rom, började väl runt version 7 och uppgraderade sedan hela tiden upp till 10.1 som jag har haft sedan den släpptes.
    Förra veckan fick jag för mig att jag ville gå tillbaka till original och använde mig då av elofs lathund och flashade tillbaka till en rom med 2.1 och 2e recovery. Men det var här allt började gå snett.
    Efter flashningen så visades ”usb har anslutits” hela tiden oavsett om det satt en sladd i eller inte. Provade att flasha om två gånger med samma ressultat.
    Efter flashningen kommer jag inte längre åt kies och har därför problem att uppdatera telefonen. Går då kontakt med odin så helt kört är det väl inte. Försökte få det fixat på garantin och telefonen skickades in till Anovo, självklart var det enda svaret jag fick att det inte täcktes av garantin då telefonen var fuktskadad (SUPRISE!)

Så nu är garantin förbrukad för gott så nu kan jag ju börja leka lite mer med telefonen men jag är dock lite osäker på hur. Är sugen på Galnet MIUI men är dock osäker på hur jag ska gå tillväga då jag har noll koll på bootloaders och dylikt.
    Har tidigare försökt få in ”vanliga” MIUI men det har dock inte gått eftersom jag på något sätt lyckats få mitt IMEI nummer korrupt.

Någon som skulle kunna tänka sig ta lite tid att förklara hur jag tar mig vidare från I9000XWJM2 till någon helt annan rom.

Tackar på förhand!

2. Ned

Ned Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej. Om du nu hittar telefonen via odin så skulle jag köra in en av de senast släppta versionerna från Samsung. Tex JVH (den finns att ladda med NEE, svensk/nordisk version)

Antagligen kör du stock 2.3.3 eller kör in cf-root får att kunna flascha vidare till tex Miui.
    Lycka till.
    PS: Jag brukar alltid köra med Re-partiton. Vet inte ifall det behövs men det funkar alltid för mig.

Här har jag lånat lite text från ett annat inlägg:

https://swedroid.se/forum/53422-lost-fast-i-clockworkmod.html
    Titta på post 13

Citat:""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Använd odin 1.7 då 1.3 har strulat en del just med Cf root.

Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites! JVH med bootloader.. Duger just för tillfället . Du ska ändå bara använda denna rom som bas.

Flasha med odin, re-partition ibockad och använd PIT fil 512, Välj sedan respektive för PDA , PHONE , CSC. Tryck Start.

Därefter måste du roota luren så att du får CWM. Den finner du http://forum.xda-developers.com/atta...9&d=1304950772

Det är en zip fil i zippen så att säga .. När du hämtat hem filen så öppna upp med winrar och packa ut tar filen till skrivbordet.

Flasha med odin och välj filen som PDA , inget annat. Välj Start. Vänta tills PASS och att tel startar upp.

Lägg sen VALFRI ROM på INTERNA SD kortet ........och följ anvisningar i guiden till romen
    """""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Last edited: Oct 29, 2011
    Untha likes this.
  3. Untha

Untha Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Vill passa på att tacka för hjälpen. La in Original JVT och det enda problemet jag hade var att jag inte hade någon 3g uppkoppling. Tills jag en dag kom på att det antagligen var strul med APN. Så numera fungerar mobilen som en klocka!

Åter igen, stort tack!