Problem: Problem vid samtal..

Diskussion i 'Galaxy Note 2 LTE' startad av carlinho, 4 jan 2014.

1. carlinho

carlinho Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej,

I och med att jag haft Android-telefon så länge jag och mina vänner kan minnas (nåja, nästan i alla fall) så har jag fått hedersuppdraget att lista ut vad problemet med min väns Note 2 LTE är då han saknar garanti etc.

Telefonen köpte han för ett drygt halvår sedan har börjat strula. Vid samtal, oavsett om han ringer upp eller om någon ringer honom, så hörs han bara avlägset för personen i den andra änden.

Det blir även ett skrapande ljud då man drar fingrarna över telefonens rygg, där jag antar att mikrofonen sitter.

Är det något hårdvarumässigt fel, eller kan det vara något som börjat strula vid uppdatering till 4.3? Han kan inte minnas att han tappat telefonen eller något liknande.

Har testat fabriksåterställa, men utan framgång. Tänkte roota och slänga in ny ROM och eventuellt modem men ville kolla här inne om ni hade något annat förslag då det är lite pill.

EDIT: Jag var nog helt fel ute, det är vid högtalaren som det skrapar. Både den främre och bakre. Känns lite som mikrofon och högtalare bytt "uppgift" om ni förstår vad jag menar.

Edit 2: Tog chansen och rootade samt skickade in en 4.4.2-rom. Nu verkar det fungera att ringa och hela den biten.

Det lilla problemet nu är att jag inte kan surfa på det mobila nätverket.

Kikade på apn-inställningarna och där ligger två Internet.tele2.se men ingen 4g.

Hittade 4g-apn på Tele2s men förstod inte riktigt hur och var jag skulle fylla i "telefonnummer" och var Ip, DNS och WINS-adresserna ligger.

Last edited: 5 jan 2014