Fråga: Problem vid service

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Gustav9619, 10 jun 2014.

1. Gustav9619

Gustav9619 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan!
    Jag köpte för en månad sedan en HTC one av Dustin.se. En månad och tre dagar efter inköpet drabbades min mobil av det ökända felet med överhettat moderkort(?!) vilket gjorde att jag var tvungen att lämna in den på service.
    Jag fyllde i formuläret på Dustin's hemsida skrev ut sidan och skickade in min enhet precis som jag skulle, med ett problem jag skickade enheten i originalkartongen. När jag en vecka senare skulle kolla statusen på mitt ärende slog det mig att jag inte har mitt IMEI nummer, då det stod på kartongen(som man för övrigt inte skulle skicka in). Jag panik ringde då till Dustins support i hopp om att de hade mitt nummer lagrat någonstans. De berättade att mitt nummer ska stå på mitt kvitto. Problemet är att IMEI numret på kvittot var felavkodat så att endast de 13 första siffrorna är med. Dustin menar att det är "tough luck" och tar inget ansvar, Mobilservice som serviceföretaget heter kan inte heller hjälpa mig eftersom jag inte har alla siffrorna.
    vad tror ni, är loppet kört för min del, eller kan jag kräva ut en ny mobil av dustin?

Mycket och ostrukturerad text, jag vet men mina nerver är inte i sitt livs bästa form just nu.

2. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Din operatör bör nog kunna skaka fram ditt IMEI-nummer, annars så låter det ändå som det är Dustin som har klantat sig.

3. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Förresten kan du räkna ut på max 10 försök vad ditt IMEI-nummer ska vara:

Först skriver du in de första 13 siffrorna, sedan tar du fjortonde siffran som 0 och räknar ut den femtonde siffran på http://planetcalc.com/2464/ genom att skriva in de fjorton första siffrorna och sedan är femtonde siffran den som står som "Next check digit". Sedan tar du 1 som fjortonde siffran och räknar ut femtonde osv ändå upp till 9. Då har du tio fulla IMEI-nummer varav ett är för din mobil.

Gustav9619 gillar detta.
  4. Gustav9619

Gustav9619 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag provade alla IMEI nummer som var möjliga i status fältet, men fick inte någon träff. Vad tycker ni, ska jag börja tjafsa med Dustin och vad ska jag isåfall kräva?

5. inact_0030

inact_0030 Guest

Serviceföretaget måste väl för allt i världen kunna se vilken lur du har skickat in! Du har väl skickat med namn, adress eller i alla fall ett telefonnummer i paketet?

6. indika

indika Custom Android Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Och det är väl inte så att din mobil har "försvunnit" bara för att du inte kan se servicestatusen?