Fråga: Problem vid uppdatering

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Seeb3, 4 maj 2013.

1. Seeb3

Seeb3 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå ja! Har 2 frågor.
    Har en rootad s3a, 4.1.1, och den har börjart sega som fan så vill ha den uppdaterad. Hur skall ja göra detta då ja försökte med kies och den sa ifrån direkt att den inte kunde slutföra uppdateringen?

Fråga nummer 2:
    Har synkat alla mina kontakter samt kalendern som är jätte viktig för mig. Om ja nu uppdaterar och lägger in rom eller hur man nu gör, kommer ja då i senare skedet att kunna synka över min kalender etc från kies in i telefonen?
    Mvh Seeb3

P.S: Lite ny på detta området så inte lätt alltid ^^)

2. wawie

wawie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+
    Fråga 1.. Återställ telefonen och flasha om till den senaste 4.1.2 uppdateringen med odin!!

2. OM du har synkat kontakter och kalender till ditt google-konto så ja..du synkar tillbaka allt sen när du återställt mobilen och flashat om till senaste versionen.. När du kopplar ditt konto så synkas allt tillbaka som finns synkat till ditt google-konto...

Hoppas du fått en lite bättre bild av hur man gör...

Seeb3 gillar detta.
  3. Seeb3

Seeb3 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då kommer en annan mot fråga här nu då... ^^:
    Hur vet jag att sakerna är synkade med mitt google konto? Då när ja loggar in på kontot via datan ser ja kanske 7-10 kontakter och inget i kalendern (när man väl letat sig dit)

Men nu då? Sugen på att köra Vikingway 7.1 romen. Måste ja först flasha med odin och sen installera romen eller vad? :P

Mvh

Last edited: 7 maj 2013
  4. wawie

wawie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+
    Jag antar att man borde se detta även i datorn. . Har dock alltid förlitat mig på att det finns där så har aldrig kollat själv. . Men alltid när jag ska återställa brukar jag synka allt som finns tillgängligt till googlekontot .. brukar typ spamma flera synk .. men har aldrig upplevt något problem t.ex att vissa saker är borta. . Allt jag synkade har alltid varit där..

Jag brukar göra så att jag återställer mobilen till den programvara som finns nu alltså i mobilen under inställningar. . Sen flashar jag om till den nya romen.. sedan gör jag en ny återställning efter flashningen för att vara säker på en helt fräsch ny rom... logga sedan in i ditt googlekonto o synka tillbaka allt.. klart :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2