Problem: vill ha andra smileys i min Sony Ericsson.

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av seven0fnine, 13 sept 2012.

1. seven0fnine

seven0fnine Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har en Sony Ericsson Ray, men antar att denna topic passar alla nyare SE-telefoner eller om det är en generell Android topic.

Jag har Sony Ericssons standardsmileys just nu i mina SMS.
    Jag skulle vilja ha Androids gröna små robotgubbar (de som finns här på forumet). Behold: :) ;) :P :teeth:

Det finns en app och en plugin som löser detta. Appen heter Handcent SMS och pluginen heter Handcent Android Smileys Plugin. Tillsammans så kan dessa se till att gröna gubbar uppstår.

Dock så är själva Handcent SMS-appen riktigt ful (i mitt tycke). Jag gillar den vanliga svarta bakgrunden och gråa rutor som är standard på min telefon. Hancent SMS har 4 olika utseenden, det är Handcent, Handcent Classic, iPhone och Android. Inga av dessa passar mig.

Min fråga:
    Finns det något sätt som jag kan ersätta de vanliga smileysarna i min telefon så att min standard-SMS-app kan använda de gröna små gubbarna?
    Eller finns det ett "importera-läge" till den vanliga SMS-funktionen där man importera en ny ikonuppsättning och på så sätt ersätta de befintliga standard-smileysarna?

Förtydligande: Jag vill *inte* använda Handcents SMS app.

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Du är medveten om att de du skickar SMS till inte får gröna gubbar bara för att du har gröna gubbar? Vad mottagaren ser beror på hur just den personens SMS-program översätter de parenteser, streck, kolon etc. som skickas över.

Det jag vill säga med det är: hur viktigt är det egentligen?
    Jag förstår nog inte det eftersom jag inte använder SMS särskilt mycket utan skickar mail istället. Mail är ett betydligt kraftfullare sätt att kommunicera.

3. seven0fnine

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Exakt, jag förstår att jag inte skickar min grafik (ikonuppsättning) till någon annan, den syns bara lokalt hos mig.
    Det är bara det att jag tar emot många fler smileys än vad jag skickar och mina standard-smileys är missvisande mot hur folk verkar mena.

Smileyn " o _ O " t.ex. blir en elak skrikande gubbe på min SE Ray, medan den är menad mer som denna ---> o_O

Finns andra exempel också, och bara för att göra saker enklare så vill jag ha en annan uppsättning ikoner, det spelar egentligen ingen roll om det är dessa på forumet eller om det är andra. Bara det inte är de som är standard i min telefon.

Så istället för att ersätta min SMS app med en ny SMS app som Handcent så vill jag kunna behålla standardappen för SMS och bara ersätta smileysarna. Eller på något sätt importera en nya karta/uppsättning med alternativa smileys in i SMS appen.

Någon som vet om det går? :)

4. Snapphane

Snapphane Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    277
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Tja, hade EMS funnits kvar hade ditt problem nästan varit löst. Nu undrar jag faktiskt varför det försvann och varför det inte förbättrades. Skulle varit kanon med smartphones...

5. seven0fnine

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hmm... EMS. Det enda min antika hjärna tänker på då är DOS-tidens Expanded Memory Specification. Men antar att du menar något betydligt fräschare?

6. Snapphane

Snapphane Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    277
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    EMS var steget innan MMS och lät dig skicka små bilder, smileys helt enkelt, I vanliga sms. Slog väl aldrig helt igenom och försvann mer eller mindre med MMS. Vilket är lite synd, eftersom man kunde ha egna smileys som sedan motparten kunde se :-)

7. seven0fnine

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Enchanced Messaging Service (EMS), låter rätt coolt. Jag kan iofs se att bandbreddsmässigt så är det billigare att skicka tecken som översätts till grafik mot att skicka själva grafiken, men det skulle vara rätt kul om EMS fanns kvar på något sätt. :)

Jag gick in på Google Play och letade efter en EMS-app, men hittade inget.

http://en.wikipedia.org/wiki/Enhanced_Messaging_Service

Men jag antar att det inte går att skriva över mina standard-smileys med andra smileysar, känns som någon borde löst problemet vid det här laget.