Problemet med headset

Diskussion i 'Hero' startad av claxx, 27 jun 2010.

1. claxx

claxx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ett SonyEricsson DS205 BT headset som fungerar alldeles utmärkt, förutom när det kommer till att prata i telefon. Jag kan lyssna på musik och allt. Men jag kan inte prata i telefon, trots att headsetet är inkopplat så går det bara att prata i telefon genom telefonen. Sen när man slutar tala så kommer musiken tillbaka. Någon som vet vad som kan vara fel?

2. jishi

jishi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

I parningsinställningarna kan man välja om det ska agera telefonheadset och mediaheadset individuellt. Kontrollera så att telefon är ikryssat. Tror du får fram det genom att longpressa på ditt parade headset.

3. claxx

claxx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Både media och telefon är ikryssat redan, funkar ändå inte

4. Benta

Benta Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har själv SE MW600 till min Hero, ibland så ansluter den enbart medialjud till headsetet eller enbart telefonljud. Detta brukar dock lösa sig om man kopplar från och sedan anluter headsetet igen, ska stå under headsetets namn i inställningar om det är anslutet till telefonljud, medialjud eller både och. Men om det står "ansluten till telefon och medialjud" och du fortfarande inte hör något telefonljud så är något skumt, provat att testa med ett annat headset? Kan ju vara troll i det du har, eller i telefonen för all del...

5. claxx

claxx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det står att det är anslutet till båda. Först ansluter den till telefonens ljud och sedan media. Har testat med både SonyEricsson och Nokia N97 så headsetet fungerar. Skulle kunna vara en mjukvaretjaffs i Heron? Kanske fixar sig efter 2.1 uppdateringen isåfall