Problemfri?

Discussion in 'Optimus 2X - Allmänt' started by hejo, May 27, 2011.

1. hejo

hejo Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det någon här mer än jag som tycker att O2X är en skitschysst lur? Jag köpte min precis vid release och har inte haft en endaste omstart eller problem med den öht. Då är ju allt standard också såklart:)

2. alexoid

alexoid Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har inte problem med omstarter eller frysningar men telefonen är inte perfekt. Saker hänger sig vill inte starta osv. Inte alltid men nån gång händer det. Undrar i framtiden ifall det kommer en modell från nån tillverkare som exploderar och att man skyller på felanvändning av mobilen haha eller typ att service skyller på dig för den har exploderat.

3. selko

selko Senior Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Antingen har du haft tur eller jag otur, jag har hittills haft tre stycken som alla krånglat med omstarter och att de hängt sig. Min första var rootad, men rooten tog jag bort. De två sista var standard. Hur som helst så var det en fantastisk telefon när den fungerade, den var mycket snygg, ordentlig och grym helt enkelt, men sen kom mina problem och jag är uppriktigt ledsen för det för det var en telefon som jag tyckte mycket om. Skulle gärna haft kvar den eftersom jag gillade den mer än Galaxy SII, men den höll inte och jag vågar inte testa den igen :/

4. spot_1337

spot_1337 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har inte heller haft några problem med den förutom när jag installerade cyanogenmod, då startade den om och låste sig etc men löst det genom att flasha tillbaka till original rommen och nu fungerar allt som det ska :)

5. ime95mos

ime95mos Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det kanske är en viss batch av telefoner som strular, kanske vi ska börja lista strultelefonernas tillverknings vecka/veckor?

6. AndersN

AndersN Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har bara haft en omstart sen inköp för ca 2 mån sen och supernöjd. Fortfarande riktigt snabb men min Desire är bättre på vissa saker. Detta är konstigt att vissa har så mycket problem. Hade en Galaxy S innan som jag ångrade köp varje dag pga lagg m.m. så denna är så mycket bättre i allt. Funderar på Sensation nu men inser att den är inte bättre så bättre att ha tålamod.

7. MaryK

MaryK Baby Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Både brorsan och jag har inte haft några spontana omstarter eller frysningar. Batteritiden kunde dock vara lite bättre. (aldrig är man nöjd ;-)

8. bananapa

bananapa Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

min är också hyffsat problemfri än så länge, haft snart en månad. får "fel" på wifi ibland som löser sig med en omstart, mms:en fungerar inte (all mobil data hänger sig då). men det är små grejor som jag definitivt kan leva med, jämfört med ram-minnesbuggarna i bada

9. gladfisk

gladfisk Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tror mycket beror på användare som installerar en massa crap på telefonen. Har själv inga problem alls heller.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

10. Walle

Walle Youth Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nokia 9 Pureview

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nokia 9 Pureview
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Galaxy Tab S3
    ROM:
    Orginal
    Inga problem här. Min fungerar utan problem.

11. mcnuggz

mcnuggz Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

min gör inga omstarter men är nog bland det segaste jag kört med tanke på hårdvaruspecs... epic fail.. +plus batteritid som en volvo v70 med ett aa batteri...

12. Itson

Itson Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Grym slutsats du drar där. Är självklart alla användares fel.....

13. Cerebral

Cerebral Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har verkligen inte haft så mycket problem som rapporterats på denna sida, men sen jag köpte den den 22 mars har den kanske stängt av sig sammanlagt 6-7 ggr, fryst en gång, och idag hade jag faktiskt min första omstart vilket jag varit förskonad mot tidigare.

Bortsett från dessa problem är jag dock mycket nöjd, det enda är kanske GPS:en som verkar visa lite fel ibland.

Så, långt ifrån felfri, men jag är ändå nöjd med mitt köp (problemen har inte varit allt för påtagliga som sagt...)

14. bananapa

bananapa Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har installerat en jävla massa crap. Det gör jag alltid, det är ju det som är det roligaste :D.

15. Deacon

Deacon Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro
    Inga problem alls. Hade strul med MoDaCo sedan jag installerat den modifierade Camera.apk för högre bitrate. Det var knappast telefonens fel, för nu med FEAR's version fungerar allt klockrent. Det är förvisso min sambo som använder telefonen, men blir det något strul, då lovar jag att jag får höra det. :)

16. Gabbe

Gabbe Kid Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy Edge 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy Edge 7
    Platta:
    Samsung galaxy tab S2 10.1
    Jag rootade min direkt och har installerat en massa olika program å grejjor. Jag har vid 4 tilfällen funnit telefonen avstängd under det att den varit ansluten till laddaren.
    Jag har alldrig uppdaterat den så jag kan numera inte skicka eller ta emot mms. Tråkigt, men det kanske löser sig i framtiden å det är något som jag kan leva utan just nu i alla fall.
    Har haft mobilen i snart 2 månader.

17. Beckim

Beckim Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Jag hade en telefon tidigare som var helt problemfri. Tappade i hink med vatten när jag skulle tvätta bilen och då fick jag en ny via hemförsäkringen. Den nya också helt problemfri. Snacka om tur:) Jag har över 60 apps installerad på luren. Jag älskar denna telefon <3. Ingen root eller annat dvs kör allt i originall.

18. Tsukasa-san

Tsukasa-san Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har bara haft ett fåtal omstarter sedan jag köpte mobilen i slutet av mars. Ett fåtal omstarter tolererar jag och omstarter är något som alltid har drabbat mig med tidigare mobiler till och från. Optimus 2X har många starka punkter och jag är grymt nöjd med den, trots det förväntar jag mig inte en perfekt telefon som är helt problemfri och som sagt tolererar jag ett fåtal omstarter. Själv tycker jag det är väldigt underligt att så många här på forumet har problemet och det ska bli intressant att höra hur LG ska lösa det.

19. ink

ink Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

jag gillar verkligen min men har haft många problem.... Batteriet visar aldrig fulladdat oavsett hur länge man laddar den, den kan bara koppla upp mot WiFi ibland o säger "Fel" (ordnas med omstart men är störande), missar många samtal och sms, telefonen blir ibland väldigt varm och slukar då batteri utan att man kan se att något speciellt program är igång.... och nu går den överhuvudtaget inte att starta....

20. Hellspawn

Hellspawn Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

haft min i en månad och är riktigt nöjd, har märt att den måste ha onstartat 3 ggr, 2 ggr under natten när den legat på laddning. och en gång i fickan, när jag hade dne i fickan la jag märket till att batteriet var mycket varmt och tog upp den ur fickan för att i samma sekund se den starta om. men de e de ända riktiga "problem" jag haft :)