Noterar att det bara svärmar in trådar om diverse problem med luren och det kanske är bra att samla dem i en tråd för översikts skull. Själv har jag problem med att min Light inte vill öppna websidor när jag surfar via 3G, den börjar ladda och når ca 20%, men sen upphör nätaktiviteten. Provar jag Opera Mobile är det samma sak där, konstigt nog fungerar det att surfa med Opera Mini via 3G. Via WiFi fungerar allt normalt. Någon som har något tips?
Ja jag vet inte om jag har fått måndags ex eller om alla är så här men, när jag spelar Angry Birds laggar det ganska rejält. Och om man försöker ge sig på Angry Birds RIO blir man ännu mer besviken, det är helt ospelbart. (har 2.2 rom osv)
Jag har problem med att min skärm flimrar ifall jag kör med max ljusstyrka, någon annan som stött på samma problem? Det funkar bra så länge jag inte kör med ljusaste eller strax där under.
det är nog lite måndagsex, för Angry Birds funkar fint på mina båda plattor med original-ROM utom vissa banor.
Jag har inga problem med lag i Angry Birds (ej testat RIO), nu har jag inte spelat det så mycket, men de 3-4 första banorna flyter på utan problem. (rootad 2.2, Light Roast RLS2) Inget flimmer här, låter som displayn är kajko?
Hade samma fenomen på min när jag började använda den. Stäng av den automatiska ljusregleringen av skärmen, då försvinner problemet. Sitter nämligen en sensor som känner av ljusförhållandet och ställer ljusstyrkan därefter på skärmen. Hoppas detta hjälper.
Hjälper tyvärr inte med att stänga av auto-ljus funktionen. Den börjar flimra när ljusstyrkan är för hög. men det låter inget från skärmen. Är det något hårdvarufel må tro eller ligger det i programvaran?
Mitt problem är att wifi:t inte kopplas upp automatiskt. Jag måste gå in i inställningarna och välja att connecta mig mot mitt wifi. Irriterande.
Har problem med gps:en, när jag öppnar ett navigationsprogram t.ex. Navigon eller iGO så hittar den först min position men tappar den efter ett par sekunder och säger att gps:en inte har mottagning, trots att den har det enligt statusbaren. Har inte hunnit prova så mycket mer än men ingen som känner igen det?
Jag har inte hunnit testa ännu, så jag vet inte om jag har problem eller inte, men för er som har problem med detta... hur funkar det i google maps då? - Om ni skaffar fix och går en sväng med plattan... följer "pilen" med på kartan?
Mitt batteri eller laddningsfunktionen var DOA, så jag har skickat in på reparation hos nån 3ehand.. kartongen dom skickade för retur hade mobiltelefonstorlek också, GG!
lampan funkar fint även i min. inget flimmer. Föv så har jag fortfarande int kunna få fason på bakgrundsbilderrna. Bara bilder som fanns i plattan från fabrik går att använda som bakgrundsbild/wallpaper. Allt annat (även 800x480 res bilder) zoomas in något otroligt. la in projektloggan som wallpaper och jag såg endast A'et i "LoneAtom"... het jäkla otroligt...
Bluetooth funkar inte.. Jag är så glad att jag hittade denna tråd. Har haft min Light i en månad och har problem med bluetooth. Har ett par Creative BT-högtalare som inte hittas av light. Kan parkoppla med min iPhone men när jag ska ansluta så säger iPhone att zte inte stöds. Har zte nån egenutvecklad variant av bluetooth? iPhone hittar allt som kommer tillräckligt nära och kan koppla ihop det borde ju Zte göra också. Det här med minneshanteringen är helt fantastiskt, jag antar att det är Android-specifikt? Det att inga program stängs ner så att efter att ha lekt med plattan ett par minuter så är det som att gå i sirap och man måste gå in och stänga av i princip alla program. Använder Android assistant och dess autorensningsfunktion men den rensar bara var 10:e minut, jag skulle behöva en rensning varje minut nästan.... Förstod heller inte varför wifi stängs ner av sig själv när plattan går i viloläge, men hittade ett tips här om blade wifi fix...får se om den funkar.. Är det androidspecifikt också att man rent generellt inte kan uppgradera android som ett vanligt operativsystem utan måste vänta på att tillverkaren får ändan ur vagnen? ZTE har ju lovat 2.2 bra länge nu, senaste budet var att den skulle komma i mars!?