Problerm med vattenskadat 3,5mm utag.

Diskussion i 'Desire HD' startad av hoch, 25 jul 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. hoch

hoch Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har köpt en htc desire hd av en kompis. har haft den i en månad nu ungefär. När jag gick hem i lördags efter en utekväll så regna det som bara den. Jag hade telefonen i fickan så den blev våt(min gissning iaf) men var lite påverkad så tänkte inte på det. märkte då dagen efter att det har kommit vatten i telefonen, både i 3,5 mm utaget och microusb utaget. Microusb självlagade sig själv, först trodde den att den var dockad i bilen men det är borta nu iaf.

3.5mm tror dock det är ngt kopplat till den hela tiden, om jag sätter i ett headset så fungerar det så det är inget fel på kontakten i sig. Men är lite jobbigt för att om ngn ringer upp mig så har jag inte möjligheten att prata med dem om jag inte sätter på högtalar telefon eller kopplar i ngt i telefonen.

Så det jag undrar är vad jag ska göra för att få det lagat? ska jag köra själv? Har ingen erfarenhet av telefoner men kan väl tänka mig att testa om det anses vara lätt, var ute och kollade på youtube förut på när dem plockade ner en telefon det verkade väl inte svårt men lite jobbigt och pilligt. Annars finns det ngn hemförsäkring eller liknande som kan täcka sånt här? ja ni förstår vart jag vill komma iaf.

Mvh Hoch

2. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.